Kundtjänstchef

Posten Meddelande AB / Försäljningsjobb / Solna
2011-03-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänstchef" (publicerad 2012-08-17) ⬅️


Visa alla försäljningsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Posten Meddelande AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Posten Meddelande utvecklar effektiva lösningar för att skicka och ta emot brev, paket, reklam och tidningar, ofta i kombination med digitala tjänster. Posten levererar försändelser säkert och i rätt tid varje vardag, 52 veckor om året, till 900 000 företag och 4,5 miljoner hushåll i Sverige. Posten Meddelande AB är ett helägt dotterbolag till Posten Norden AB. Bolaget har cirka 25 000 medarbetare. Besök oss gärna på www.posten.se
Mångfald är en naturlig del i Postenkoncernens verksamhet. Vi välkomnar gärna dig som liksom vi ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt.
Posten Meddelande Kundservice bygger för framtiden och söker nu en kundtjänstchef som skall tillsammans med Kundservicechefen målmedvetet driva utvecklingen av en nyinrättad enhet till att bli en digital kundtjänst i världsklass som anses vara ett föredöme för andra liknande kundcenter.
Vi söker dig som har kompetens om sociala medier och digitala tjänster kombinerad med en osviklig känsla för att lyfta och utveckla medarbetare till att bli ett ansvarstagande och självutvecklande team. Du skall även ha förmåga att driva och utveckla Posten Meddelandes Digitala kundtjänst till en lönsam och måluppfyllande enhet genom att hela tiden proaktivt utveckla enheten och därmed överträffa kundernas förväntan.
OM DIG
• Tidigare erfarenhet som kundtjänstchef eller säljchef, alternativt affärsutvecklingschef
• God kommunikatör
• Kunskap och erfarenhet av sociala medier som kommunikationskanal
• Mycket goda kunskaper i svenska & engelska
• Har utvecklat och drivit eget företag eller ett affärsområde, erfarenhet av att driva nystartade verksamheter
• Förmåga att skapa en aktiv och drivande kultur
• Examen i Ekonomi, Handel eller Marknadsföring
• Goda säljkunskaper
• En organisatör med känsla för struktur
• Lyhörd och diplomatisk
• Initiativrik och proaktiv
• Motivator och coach med förmåga att entusiasmera medarbetarna
• Förmåga att kunna delegera och involvera
Kunskap/kompetens att lära omedelbart:
• Postens affär (produktkunskap, säljprocess etc)
• Djupare IT/PC-vana - Postens system, processer, använda tekniker
• Bra coaching (enl Posten coachingverktyg CARE)
• DISC, SPIN samt Postens chefsutbildning
• Bra Time Management
• Kunskap om grundläggande produkter hos konkurrent
• Förståelse för SME -marknaden (små och medelstora företag)

Publiceringsdatum
2011-03-07

Arbetsuppgifter
• Driva utvecklingen av Internetkundtjänsten framåt med nya produkter, verktyg och metoder. Ständigt finna nya vägar för Posten Meddelande att kommunicera med sina kunder.
• Kontinuerligt följa upp och stödja medarbetarna i deras utveckling för att skapa ett team som ständigt utvecklas och där alla känner ansvar för att bidra till nöjda kunder och skapa resultat för enheten.
• Aktivt driva och följa upp försäljningen för enheten. Hjälpa medarbetarna att på ett bra och pedagogiskt sätt föra över kunderna till de digitala tjänsterna.
• Föra en konstruktiv dialog med andra enheter på Posten gällande kommande behov och utmaningar. Samarbeta med och agera kravställare på Marknad och Tjänsteutveckling i arbetet att ta fram morgondagens produkter och kommunikation utifrån kund- och kundtjänstperspektiv.
• Vara örat utåt mot kunderna och fånga upp önskemål och behov genom att aktivt föra en dialog med befintliga och potentiella kunder.
• Företräda både arbetsgivare och medarbetare i interna frågor.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-03-31
Tjänsten söker du på www.postennorden.se/jobb - välkommen med din ansökan!
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Annica Ronquist, Chef Kundservice, 08-781 3669

Facklig kontakt
Ann-Marie Ross, SEKO Posten, 08-781 79 66
Ann-Christine Fällén, ST inom Posten, 070-980 1531
Margareta Thedvall, SACO-Posten, 08-781 13 58

Företag
POSTEN MEDDELANDE AB

Adress
POSTEN MEDDELANDE AB
10500 Stockholm

Jobbnummer
869071

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Posten Meddelande AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Posten Meddelande AB: