Kundtjänstchef

Posten Meddelande AB / Ekonomichefsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Posten Meddelande AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Posten Meddelande utvecklar effektiva lösningar för att skicka och ta emot brev, paket, reklam och tidningar, ofta i kombination med digitala tjänster. Posten levererar försändelser säkert och i rätt tid varje vardag, 52 veckor om året, till 900 000 företag och 4,5 miljoner hushåll i Sverige. Posten Meddelande AB är ett helägt dotterbolag till PostNord AB. Bolaget har cirka 25 000 medarbetare. Besök oss gärna på www.posten.se

Mångfald är en naturlig del i PostNordkoncernens verksamhet. Vi välkomnar gärna dig som liksom vi ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt.

Vi söker en coachande kundtjänstchef!

OM TJÄNSTEN
Posten Meddelande i Sverige har tre kundtjänster varvid vi nu söker dig som kommer att arbeta som chef för den privata kundtjänsten med ca 50 medarbetare. Du har kontinuerligt samarbete med övriga två kundtjänster och inom din egen enhet direktrapporterar tre teamchefer, en kommunikatör och en assistent som i sin tur driver olika team. Du rapporterar till Chef Kundservice och ingår i Kundservice ledningsgrupp. Tjänsten är belägen i Solna och önskemål om tillträde är årsskiftet till 2013.

Som kundtjänstchef kommer du huvudsakligen att arbeta med:

• Coacha och leda direktrapporterande teamchefer i utveckling av deras team för att satta målbilder ska nås
• Driva och följa upp kundtjänstens huvuduppdrag gällande service, synpunkts- och reklamationshantering
• Driva och följa upp marknadsföringsaktiviteter
• Företräda arbetsgivare och medarbetare i interna frågor
• Säkerställa kompetensnivån inom kundtjänsten
• Ha regelbundna mål- och uppföljningssamtal, sätta individuella handlingsplaner, ha medarbetarsamtal, lönesamtal, arbetsplatsträffar och operativa ledningsmöten

Publiceringsdatum
2012-08-17

Kvalifikationer
Rollen som kundtjänstchef ställer höga krav på dig både erfarenhetsmässigt såväl som ledarskapsmässigt. Krav för tjänsten är därför att du;

• Har god erfarenhet och är van vid att coacha andra chefer och är bekväm i rollen att leda andra chefer
• Du har haft ett operativt ansvar för en serviceenhet och är van vid att fatta snabba beslut, kan prioritera och kommunicera ut till dina medarbetare
• Du är van vid att arbeta med förändringsledning och med ständiga förbättringar (LEAN)
• Det är starkt meriterande om du tidigare suttit med i ledningsgrupper

Som person är du givetvis mycket positiv till kundservice som arbetsplats. Du har förmåga att entusiasmera, är driven och kan förmedla visioner. Samtidigt är det avgörande att du kan stå upp för förändringar, kan ta svåra samtal, har förmåga att delegera ansvar och utmana dina medarbetare och du vågar ta plats.

KONTAKT
Urval och intervjuer sker löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Helena Erlandson på Proffice Partner Solutions via helena.erlandson@proffice.se eller via 073- 3434 116.

För fackliga kontaktpersoner se www.postnord.se/fackliga

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-21
Tjänsten söker du på www.postnord.se/jobb - välkommen med din ansökan!
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Posten Meddelande AB

Adress
Posten Meddelande AB
Terminalvägen 24
10500 Stockholm

Jobbnummer
1316602

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Posten Meddelande AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Posten Meddelande AB: