Förvaltningssekreterare

Töreboda Kommun / Administratörsjobb / Töreboda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Töreboda, Mariestad, Gullspång, Karlsborg, Tibro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Töreboda Kommun i Töreboda

Då vår nuvarande förvaltningssekreterare för vård- och omsorgsutskottet går vidare till nya utmaningar söker vi nu en ny medarbetare till denna tjänst. Vi erbjuder ett omväxlande arbete och du blir en del av ett glatt gäng som gör ett viktigt arbete för kommunen. Varmt välkommen med din ansökan!
Töreboda kommun är en liten kommun med 9 200 invånare där närheten till varandra i kommunen och samarbetet mellan förvaltningarna är långt utvecklade. Töreboda kommun är en arbetsplats där vi hela tiden utgår ifrån vår värdegrund: Tillväxt, Trygghet och Tillsammans. Töreboda ligger vackert beläget vid Göta kanal och med goda kommunikationsvägar till Skövde, Örebro, Göteborg och Stockholm.

Publiceringsdatum
2023-04-05

Dina arbetsuppgifter
Som förvaltningssekreterare är du en del av kommunkansliet som är en länk mellan förtroendevalda, förvaltningschefer, övriga medarbetare och allmänheten.
I rollen som förvaltningssekreterare är du främst sekreterare för vård-och omsorgsutskottet och systemadministratör för dokument- och ärendehanteringssystemet Ciceron. I arbetet ingår bland annat att diarieföra, lämna ut allmänna handlingar, kvalitetssäkring av underlag, upprätta kallelser, dagordning och protokoll. Du är en viktig del i utvecklingen av kommunens administrativa rutiner. Du ger råd och stöd så att ärendeprocessen fungerar effektivt och rättssäkert.
Arbetet är omväxlande och du kommer att vara delaktig i många olika frågor som berör kommunens samtliga verksamhetsområden.
Du ansvarar för kommunens ärende- och beslutsprocess inom vård- och omsorg, diarieföring samt frågor som rör offentlighet och sekretess. Du ansvarar även för kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor och har en rådgivande roll inom dessa områden.
Tillsammans med dina kollegor på kommunkansliet har du ett övergripande ansvar för att utveckla kommunens dokumenthanteringsprocess, utformning av beslutsunderlag, framtagande av övergripande styrdokument samt ansvar för kommunens författningssamling.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning i statsvetenskap, samhällsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift samt en god kommunikativ förmåga är nödvändig.
Det är meriterande med erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning. Det är även meriterande att du tidigare har arbetat som förvaltningssekreterare eller nämndsekreterare och har goda kunskaper i dokument- och ärendehanteringssystemet Ciceron.
Vi söker dig som trivs att arbeta i grupp men även har ett eget driv och stort ansvar för egna ansvarsområden. Du ska ha ett serviceinriktat förhållningssätt och ett professionellt bemötande av såväl medborgare, medarbetare samt förtroendevalda. Du är strukturerad, noggrann och får saker gjorda och hjälper till där det behövs. Körkort B krävs.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Om tjänsten
Tjänsten är på heltid med tillsvidareanställning, eventuellt kan provanställning komma att tillämpas. Arbetstid är dagtid, politiska möten kan dock vid tillfällen betyda arbete efter kontorstid. Tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ref 34/23".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Töreboda kommun (org.nr 212000-1678), https://toreboda.se
Drottninggatan 4 (visa karta)
545 22  TÖREBODA

Arbetsplats
Töreboda Kommun

Kontakt
Vision
Cindy Norlin
0506-180 00

Jobbnummer
7628173

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Töreboda Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Töreboda Kommun: