Folkbokföringshandläggare, Sollefteå - Skatteverket - Ekonomijobb i Sollefteå
Folkbokföringshandläggare, Sollefteå
Skatteverket / Ekonomijobb / Sollefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomijobb i Sollefteå, Kramfors, Ragunda, Mark
Visa alla jobb hos Skatteverket i Sollefteå

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare innebär att du gör utredningar och beslutar i olika folkbokföringsärenden, exempelvis medborgarnas folkbokföringsadress så kallade bosättningsutredningar. Vi handlägger också exempelvis födslar, barns namn, faderskap och vårdnad, samordningsnummer samt granskar olika utländska handlingar. I dina arbetsuppgifter ingår också löpande ärendehantering där du granskar, utreder och fattar beslut. Det ingår också att söka och ge information via telefon och skriftligen. Du kommer att möta människor med olika behov, främst via telefon och via skriftväxling. Arbetet innebär både individuellt arbete och samarbete i grupp. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov.

På Folkbokföringskontoret i Sollefteå är vi drygt 40 personer.

Rätt folkbokföring är en förutsättning för att samhället ska fungera vad gäller bland annat skatt, samhällsplanering, bidragssystem m.m.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

* med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
* som är till nytta för medborgare och företag
* med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
* som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
* med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

* har en avslutad gymnasial utbildning med godkända slutbetyg i svenska, engelska och matematik
* har relevant administrativ erfarenhet eller erfarenhet av att bemöta människor med olika bakgrund via telefon eller mail
* har god analytisk förmåga, ser samband och konsekvenser
* kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
* är resultat och målinriktad
* stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
* har stor servicekänsla och inger förtroende
* har mycket god samarbetsförmåga
* har ett bra bemötande
* har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift i svenska och engelska.

Det är meriterande om du har en akademisk utbildning.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.

Från ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.

I rekryteringsprocessen kommer vi att tillämpa test som en del i vår urvalsprocess.

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Välkommen med din ansökan till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-02-03

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Daniel Petersson, sektionschef daniel.petersson@skatteverket.se 010-576 09 52
Angelika Lövström, facklig kontaktperson ST 010-576 09 35
Annelie Modén, facklig kontaktperson SACO 010-572 31 55
Annsofi Eriksson Lehman, HR-konsult annsofi.eriksson.lehman@skatteverket.se 010-574 72 93

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Solna
17194 Solna

Kontorsadress
Solna

Jobbnummer
3301170

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: