Folkbokföringshandläggare, Sollefteå

Skatteverket / Ekonomijobb / Sollefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomijobb i Sollefteå, Kramfors, Ragunda, Mark, Härnösand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Sollefteå, Kramfors, Mark, Härnösand, Örnsköldsvik eller i hela Sverige

Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.

Ditt nya jobb
innebär att du handlägger utreder och fattar beslut i folkbokföringsärenden. Du granskar handlingar och säkerställer ett utifrån lagstiftning korrekt hanterande av ärendena. Du möter människor med olika bakgrund, främst via telefon och skriftväxling. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov. För den här rollen är det viktigt att du är duktig på att bygga relationer med dina kollegor, och andra på kontoret men också att du ger snabb och professionell hjälp till medborgare och andra du är i kontakt med.

På folkbokföringskontoret i Sollefteå arbetar cirka 70 personer.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en akademisk utbildning om minst 120p/180hp inom ett för tjänsten relevant område, eller aktuell erfarenhet från folkbokföringsområdet
• har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet
• har god datorvana och snabbt kan sätta dig in i nya system
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både i engelska och svenska
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har mycket god förmåga att samarbeta och bygga relationer internt såväl som i externa kontakter
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• har servicekänsla och inger förtroende.

Det är meriterande om du
har goda kunskaper i ett eller flera av de språk som är dominerande inom arbetsområdet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Från ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-04-23

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Jansson, sektionschef 010-574 70 79
Anders Hendel, HR-konsult 010-574 86 79
Angelika Lövström, facklig kontaktperson ST 010-576 09 35
Annelie Modén, facklig kontaktperson SACO 010-572 31 55

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Skatteverket
17194 Solna
17194 Sollefteå

Kontorsadress
Skatteverket
17194 Solna

Jobbnummer
4102517

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: