Chefsadministratör till Norrorts åklagarkammare

Åklagarmyndigheten Norrorts Åklagarkammare, Stockholm / Ekonomichefsjobb / Sollentuna
2018-02-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Chefsadministratör till Norrorts åklagarkammare" (publicerad 2021-01-28) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Norrorts Åklagarkammare, Stockholm i Sollentuna

Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.

ÅM2018-286

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 400 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle - oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.

Du möter en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.

Din viktiga vardag - dina arbetsuppgifter

Anställningen är placerad på Norrorts åklagarkammare. Som chefsadministratör blir du ett stöd för kammarchefen i administrativa frågor och del av kammarens ledningsgrupp. Du ska tillsammans med kammarchefen styra enheten mot uppställda mål och skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö. Som chefsadministratör fungerar du som närmaste chef för åklagarkammarens administrativa personal och är därmed arbetsgivarrepresentant.

I dina arbetsuppgifter ingår:

personalansvar, vilket bland annat innefattar arbete med personalplanering, avtals- och arbetsmiljöfrågor samt löne- och personalrapportering
att du leder och fördelar arbetet på kansliet, varför det är viktigt att du har eller får förståelse/kunskap om administratörernas arbete och de system som används på åklagarkammaren
att handlägga ekonomiska ärenden och upphandlingsfrågor, såsom delprognoser för åklagarkammarens driftsbudget och hantera inköp enligt gällande avtal
att hålla medarbetar- och lönesamtal
viss diarieföring
Dina kvaliteter och kvalifikationer

Vi söker dig som har:

Erfarenhet från en liknande arbetsledande position i två år eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig
Gymnasieexamen
Som person ser vi gärna att du:

Har en god administrativ förmåga och en hög arbetskapacitet med förmåga att fatta beslut och ta egna initiativ
Är ansvarstagande och följer förhållningsregler och rutiner
Är mål- och resultatinriktad och har förmåga till strategiskt tänk
Kan skapa en helhetsbild över arbetssituationen
Är stabil och har god självkännedom
Har en mycket god samarbetsförmåga och ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning
Du ska kunna växla mellan att arbeta självständigt och samarbeta med andra. Du uppskattar och uppmuntrar gott samspel mellan kollegor och ser positivt på möjligheten att få vara med och påverka.

Det är meriterande:

Med relevant utbildning för tjänsten, gärna inom personalområdet
Om du har erfarenhet av budgetarbete och upphandlingsregler
Med erfarenhet av personaladministration
Vi önskar att du har viljan och förmågan att vara med och bidra till att utveckla vår verksamhet.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.

Tester förekommer i rekryteringsprocessen.

I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/Tillsvidareanställning Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader

Publiceringsdatum
2018-02-18

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Marie Green, facklig kontaktperson Saco-S 010-562 57 26
Anne-Charlotte Voulethe, facklig kontaktperson ST 010-562 55 21
Inger Nyström, chefsadministratör 010-562 55 23
Rebecca Vadell, personalspecialist 010-562 51 93

Företag
Åklagarmyndigheten Norrorts Åklagarkammare, Stockholm

Adress
Åklagarmyndigheten Norrorts Åklagarkammare, Stockholm
Box 950
19129 Sollentuna

Kontorsadress
Tingsvägen 7

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Åklagarmyndigheten Norrorts Åklagarkammare, Stockholm
Senaste upphandlingen: Lokalvård till Göteborg och Umeå åklagarkammare

Jobbnummer
3971548

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åklagarmyndigheten Norrorts Åklagarkammare, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åklagarmyndigheten Norrorts Åklagarkammare, Stockholm: