Category Manager till Scandinavian Business Seating

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Nässjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nässjö, Eksjö, Aneby, Sävsjö, Jönköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Nässjö, Eksjö, Aneby, Sävsjö, Jönköping eller i hela Sverige

Vi har en ledig stol till dig, om du vill bli vår nya kollega

Scandinavian Business Seating är Skandinaviens ledande utvecklare och producent av ergonomiska sittlösningar i Skandinavisk design. Gruppen marknadsför fyra starka varumärken HÅG, RH, RBM och BMA som i huvudsak säljs genom återförsäljare. Produktion sker vid fabriker i Norge, Sverige och Nederländerna. Huvudkontoret ligger i Oslo. Gruppen är etablerad med dotterbolag i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Nederländerna, Frankrike, Schweiz, Singapore, Shanghai och Australien. Den totala omsättningen  2014 var ca 1 000 MNOK. Gruppen har goda ekonomiska resultat och syselsätter cirka 550 anställda. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där medarbetarna tar initiativ, ansvar och vågar vara med att skapa en ny och spännande organisation. För mer information, se www.sbseating.com

Category Manager sökes för att vara med att utveckla framtidens värdekedja

Hos oss utgör inköp en central funktion i utvecklingen av framtidens produkter och värdekedja, där bidrar vi starkt till organisationens vidare vinst och växt. För att lyckas med detta fokuserar vi på att bygga och utveckla ett starkt team med stort driv, som kan ta hand om nya  såväl som befintliga leverantörer, produkter och marknader. Inköpsfunktionen är väletablerad i organisationen, där det strategiska inköpet och kategoristyrningen är en naturlig del av våra interna och externa processer.

Som Category Manager är du ansvarig för att hantera och utveckla din kategori och dina leverantörer mot ambitiösa mål och strategier. Din arbetsdag är präglad av varierade uppgifter med en stor internationell kontaktyta, både internt och externt. Du ska vidareutveckla dina kategorier mot uppsatta mål och budget samt mot fastställda strategier. Ditt bidrag och engagemang är med och gör en skillnad och uppskattas i organisationen.

Publiceringsdatum
2016-03-09

Dina arbetsuppgifter
• Ansvara för budgetering
• Inhämta kunskaper och skapa föreståelse för leverantörs- och råmaterialsmarknadenUtveckla strategiska planer för de kategorier du ansvarar för, samt genomföra de planer som är beslutade
• Hantering av upphandlingar, leverantörsval, avtalsförhandling och signering av avtal
• Uppföljning och utveckling av leverantörer inom din kategori.
• Ett nära samarbete med «stakeholders» för att utveckla och stärka förståelsen av värdekedjan
• Analysera och rapportera dina kategorier och projekt
• Projektledning i produktutvecklings- eller kostnadsoptimeringsprojekt

 Kvalifikationer

Vi söker efter en person med följande egenskaper:

• Affärsmässig, självständig och beslutskraftig
• Analytisk och noggrann - förmåga att hitta bra lösningar är avgörande för att lyckas
• Förmåga att jobba strukturerat, målinriktat och med integritet
• Du ska ha en utvecklad social kompetens och vara en god kommunikatör

Den vi söker ska komplettera teamet och kunna jobba strategiskt och målinriktat för att tillmötesgå koncernens ambitiösa planer. Du har erfarenhet av upphandlingar och Category Management, och vara motiverad att vara med och bidra i ett redan starkt team. Vår ambition är att vara den ledande inköpsfunktionen i branschen, och vara i klass med de bästa i världen. Du har en passande akademisk bakgrund och du behärskar engelska både muntligt och skriftligt. Det är viktgit att du har goda datakunskaper inom  MS-Office, men framförallt i Excel. Vardagen präglas av en stor variation, med många utmaningar, i ett högt tempo som kräver att du är strukturerad, analytisk och beslutskraftig.

Vi erbjuder en ledig stol i en professionell miljö med många spännande produkter, människor och utmaningar. Är du redo?

För mer information, kontakta:

Tobias Wärn, Manager Category Management, tfn : (+46) 380 55 53 20, E-mail: tobias.warn@sbseating.com

Per Andersson, HR Manager, tfn (+46) 380 55 53 21, E-mail: per.andersson@sbseting.com

I denna rekrytering samordnar Adecco ansökningarna och registering av din ansökan sker därför på Adeccos hemsida.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas när rätt kandidat finns och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-08
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Hallgren, Kontorschef 036-351035

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Storgatan 28
55321 JÖNKÖPING

Kontorsadress
Östra Storgatan 28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2716022

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: