Cash management till mindre Bank

Capega AB / Backofficejobb / Stockholm
2024-03-21


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Capega AB i Stockholm, Solna, Botkyrka, Borlänge eller i hela Sverige

Till vår kund som är en mindre bank i Stockholm söker vi efter dig med erfarenhet från bankkontor, cash management eller backoffice. Hur lång alternativt hur kort erfarenhet du har spelar mindre roll, vi söker efter dig som kan axla nedanstående uppgifter och som inte räds för att stötta övriga kollegor inom avdelningen med ad-hoc uppgifter när så behövs. Du kommer vara en del av ett team på 6 personer. Teamet arbetar med BO/CM och Treasury-relaterade arbetsuppgifter.

Publiceringsdatum
2024-03-21

Dina arbetsuppgifter
Hantering av bankens betalningar, behörighetshantering, kontoöppning- och stängning samt agera stöd till verksamheten i betalning/ cash management relaterade frågor

Sammanställa och analysera bankens likviditetsplanering och kassaflödesprognoser

Garantihantering och stöd åt projektledare med riskbedömningar vid utfärdande av garantier

Kontinuerligt driva utvecklandet av funktionen med fokus på kassahantering och effektivisering av processer och rutiner.

Stöd vid hantering av valutaexponeringar och andra finansiella risker (såsom utlandsöverföringar/ derivattransaktioner/valutaväxlingar)

Utföra betalningar i RIX dataclearing samt utföra löpande kontinuitetstester

Kontaktperson till Riksbanken, samarbetsbanker och bankgirot

Kompetenskrav & erfarenhet
Vi söker efter dig med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och som är tillgänglig för detta konsultuppdrag inom någon månad.

Längd på uppdrag
Konsultuppdraget är tilltänkt att påbörjas så snart som möjligt, för rätt person kan banken vänta på 1 månads uppsägning om så är fallet. Konsultuppdraget blir långt och förväntas pågå i minst nio månader.

Låter detta som en tjänst för dig, tveka inte att ansöka per omgående.

Vid eventuella frågor, vv kontakta affärskonsult Åsa Ollert på asa.ollert@capega.se / 070-752 48 16.

Välkommen med din Ansökan!

Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.

Konsult hos Capega
Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.

För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller håll utkik på www.capega.se (http://www.capega.se/)

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Capega AB (org.nr 559163-0016)

Arbetsplats
Capega

Kontakt
Åsa Ollert
asa.ollert@capega.se
070-752 48 16

Jobbnummer
8558786

Prenumerera på jobb från Capega AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Capega AB: