Barnsekreterare; socialsekreterare för familjehemsplacerade barn
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
2012-06-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Barnsekreterare; socialsekreterare för familjehemsplacerade barn" (publicerad 2012-12-19) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 35 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.
Publiceringsdatum2012-06-14ArbetsuppgifterOrganisation
Social-och arbetsförvaltningen i Partille består av två avdelningar med tre stycken underenheter på varje avdelning samt en administrativ enhet vilken är delad med Vård-och omsorgsförvaltningen i kommunen. Arbetsklimatet är mycket gott och Partille har en stabil ekonomi och är en trevlig kommun att arbeta i.
Familjehemsgruppen i Partille tillhör Social-och arbetsförvaltningen och ligger under enheten Familjeenheten vilken består av flera undergrupper såsom Familjerätt, Familjerådgivning, socionomen på Familjecentralen och Familjehemsgruppen. För ytterligare information om vår arbetsplats hänvisar vi till vår hemsida.
Dina arbetsuppgifterSom Barnsekreteraren ingår du i Familjehemsgruppen som består av tre stycken barnsekreterare och två stycken familjehemssekreterare samt en handledare för familjehemmen. Barnssekreterarnas arbetsuppgifter består i huvudsak av att följa upp de familjehemsplacerade barnen och samordna olika insatser kring dessa barn och deras familjer. Handläggningen består av utredningar, överväganden och omprövningar enligt SOL och LVU. Vi har BBIC licens och arbetar enligt BBIC som metod. Barnsekreterarna arbetar i nära samarbete med familjehemssekreterarna samt har också ett nära samarbete med enheten för Barn och Unga myndighet samt enheten för förvaltningens öppenvård för barn och unga. I denna projekttjänst kommer också eventuellt att ingå att rekrytera kontaktfamiljer om ca 25% samt viss uppbackning vad gäller rekrytering av familjehem.
Vi ser gärna att du som söker tjänsten är en flexibel person som tycker om att arbeta när det är" högt i tak" och ser fördelar att samarbeta med andra och är införstådd med att det ingår en hel del resor i arbetet.
Som socialsekreterare i Partille kommun erhåller du kontinuerlig processhandledning. Du erhåller också kontinuerligt stöd och metodhandledning av närmsta enhetschef.
KvalifikationerSocionomexamen. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten och helst har arbetat med myndighetsutövning på Barn och Unga. Det krävs att du har körkort för bil.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2012-09-01 2012 09-01 eller enligt överenskommelse, upphör: 2013-12-31 Projekttjänst under tiden 2012-09-01 - 2013-12-31
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-28
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
Ange följande referens när du ansöker: A279525
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna-Karin Eglén, 031 - 792 16 82
Peter Nilsson, 031-792 16 62
Facklig kontaktAnnika Dimberg, 031 - 792 10 00
Issam Kasra, 0725-32 23 58
FöretagPartille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
AdressPartille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille
Jobbnummer 1272899
Observera att sista ansökningsdag har passerat.