Barnsekreterare; socialsekreterare för familjehemsplacerade barn

Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 35 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.

Publiceringsdatum
2012-12-19

Arbetsuppgifter
Organisation
Social-och arbetsförvaltningen i Partille består av två avdelningar, Barn och unga och Vuxenavdelning, samt en administrativ enhet vilken är delad med Vård- och omsorgsförvaltningen i kommunen. Arbetsklimatet är mycket gott och Partille har en stabil ekonomi och är en trevlig kommun att arbeta i.
Familjehemsgruppen ligger under enheten Familjeenheten som är en del av Barn och unga. Inom Familjeenheten finns också Familjerätt, Familjerådgivning och socionomen på Familjecentralen. För ytterligare information om vår arbetsplats hänvisar vi till vår hemsida.

Dina arbetsuppgifter
Som Barnsekreteraren ingår du i Familjehemsgruppen som består av tre barnsekreterare och två familjehemssekreterare samt en handledare för familjehemmen. Barnssekreterarnas arbetsuppgifter består i huvudsak av att följa upp de familjehemsplacerade barnen och samordna olika insatser kring dessa barn och deras familjer. Handläggningen består av utredningar, överväganden och omprövningar enligt SoL och LVU. Vi har BBIC licens och arbetar enligt BBIC som metod. Barnsekreterarna arbetar i nära samarbete med familjehemssekreterarna och har ett nära samarbete med utredningsgruppen för Barn och unga samt med förvaltningens öppenvård för barn och unga. I tjänsten kan också ingå rekrytering av kontaktfamiljer.
Vi ser gärna att du som söker tjänsten är en flexibel person som tycker om att arbeta när det är" högt i tak" och ser fördelar att samarbeta med andra och är införstådd med att det ingår en hel del resor i arbetet.
Som socialsekreterare i Partille kommun erhåller du kontinuerlig processhandledning. Du erhåller också kontinuerligt stöd och metodhandledning av närmsta enhetschef.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Socionomexamen
• Erfarenhet och intresse av utredningsarbete av barn och unga inom socialtjänsten
• Goda kunskaper i lagstiftning och BBIC
• God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift samt är van vid att dokumentera
• Förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra
• Körkort för bil är ett absolut krav.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2013-03-01 eller enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-15
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
Ange följande referens när du ansöker: A307570
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Eglén, Enhetschef 031 - 792 16 82
Peter Nilsson, Avdelningschef 031-792 16 62

Facklig kontakt
Issam Kasra, SSR 0725-32 23 58
Annika Dimberg, Vision 031 - 792 10 00

Företag
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Adress
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Jobbnummer
1421014

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen: