Arbetsmarknadsenheten och enheten för Nyanlända söker en adminis

Stenungsunds kommun / Administratörsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun i Stenungsund

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med ca 27 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Under sektor utbildning organiserar vi Kompetens och Utveckling som består av enheterna Vuxenutbildning, Arbetsmarknadsenheten och Enheten för Nyanlända.

Enheten består av två olika verksamhetsinriktningar -Arbetsmarknadsenheten och Enheten för nyanlända som till viss del är integrerade i det dagliga arbetet.

Arbetsmarknadsenheten arbetar på uppdrag och i samverkan med andra berörda parter- detta med ett tydligt arbetsmarknadsfokus där målet är självförsörjning/ studier efter avslutad insats.

Vi är ett härligt gäng som består av enhetschef, arbetsledare, integrationskonsulent, administratör, arbetsmarknadskonsulenter, arbetsterapeut, handledare drift och driftanställda. Enheten har egna interna praktiska verksamheter där handledare drift ansvarar för att det dagliga arbetet fungerar samt leder och fördelar arbetet bland annat till individer med kortvariga subventionerade anställningar. Enhetens interna praktiska verksamheter består av en fordonsavdelning, en naturvårdslag, caféverksamhet samt en boendegrupp som utför praktiskt arbete gällande bosättning av nyanlända.

Vi söker dig som utmanas av att arbeta i ständig förändring och som besitter såväl ett praktiskt handlag som ett teoretiskt sinnelag. För att trivas hos oss behöver du vara bekväm i att arbetsdagen kan se annorlunda ut än vad du egentligen hade planerat och hellre se möjligheter än hinder.


Publiceringsdatum
2022-04-29

Arbetsuppgifter
Är du en noggrann, självgående och flexibel person som gillar administrativt arbete? Då kan Du vara den vi söker!

Nu söker vi en administratör som framför allt kommer att arbeta med administrationen kring arbetsmarknadspolitiska anställningar, vilket enheten ansvarar för. Det innebär registrering av anställningar i vårt personal/lönesystem Personec, hämta upp beslut och rekvirera pengar i systemet, samt bokföring av dessa i ekonomifiler.

Diarieföring, skriva rapporter/återrapportera till Arbetsförmedlingen, inköp, inrapportering av statistik, dokumenthanteringssystem, ta fram statistik, vara till hjälp med budgetuppföljning, kontering, fakturering, rensa sortera, posthantering, ärendehantering, hjälp med anställningar/attesteringar, skriva APT protokoll samt säkerställer rapportering i Accorda.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, såsom högskoleutbildning eller KY/YH med adekvat inriktning. Du bör ha erfarenhet av kvalificerat sekreterararbete inom offentlig förvaltning eftersom arbetet kräver kännedom om arbete i en politisk styrd organisation samt viss erfarenhet av arbete med ekonomi.

Vi erbjuder dig ett arbete med hög självständighet och möjlighet att själv ansvara för hur du strukturerar upp ditt arbete. Du är en ansvarstagande, noggrann, initiativrik person som inte kompromissar på arbetets kvalité även under tidspress. Du kommer att ha mycket kontakter med olika samverkanspartners, vilket ställer krav på att du är bekväm med att skapa relationer och har en god samarbetsförmåga.

Meriterande är att ha kunskaper i system som Personec samt Accorda samt B-körkort.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kommer att hållas 13 samt 15 juni. Vi tillämpar löpande urval av kandidater. Varmt välkommen med din ansökan! .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stenungsunds kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1118413".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stenungsunds kommun (org.nr 212000-1298)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Enhetschef
Nina Haag
nina.haag@stenungsund.se
0303-735020

Jobbnummer
6589070

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stenungsunds kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stenungsunds kommun: