Är du vår nya chef inom Levreskontra?

Heimstaden AB / Ekonomichefsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Heimstaden AB i Malmö, Lund, Trelleborg, Landskrona, Helsingborg eller i hela Sverige

Är du redo för nästa steg i din karriär inom ekonomi? Vi letar efter en engagerad och erfaren individ som vill axla rollen som chef för vår Leverantörsreskontragrupp i Malmö och hoppas att du är den vi söker!

Heimstaden har en vision om att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden - Friendly Homes. Vår ambition är att växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med samarbetspartners som delar våra värderingar. Vi har ett livslångt perspektiv på våra fastigheter, vilket innebär att vi bygger, utvecklar och förvaltar hållbara och moderna hem med rätt standard. Kulturen präglas av våra värderingar Care, Dare och Share.

Vi äger och förvaltar ca. 46 000 hyresrätter i Sverige och hanterar varje år ca. 260 000 fakturor, vilket gruppen för Leverantörsreskontran är ansvariga för. Ditt team består av 10 kollegor som du är närmsta chef för (9 i Malmö och 1 i Stockholm). Du rapporterar till Head of Finance som precis som dig är placerad i Malmö och har tre andra chefskollegor inom Ekonomi på samma kontor.

Publiceringsdatum
2023-12-27

Arbetsuppgifter
I rollen ansvarar du för att leda och utveckla teamet inom leverantörsreskontran, som i det dagliga arbetet är uppdelat i tre grupper; fakturalogg, kontering och betalning. Här leder och fördelar du arbetet inom dessa tre grupper och som ledare är du en nyckelperson för att sätta en verksamhet och kultur som stärker vårt varumärke och som skapar bra förutsättningar för verksamheten och våra leverantörer.

Du ansvarar för verksamhetsplanering, målsättning och uppföljning för leverantörsreskontran. Kontinuerlig kontakt med både leverantörer och kollegor och dialog kring deras frågor och behov är en röd tråd i din vardag. Du säkerställer att avvikelser åtgärdas och planerar och följer upp olika åtgärder för att stärka avdelningen. Vidare arbetar du med utvecklingsarbete inom ditt område och tillsammans med övriga kollegor identifierar du möjligheter för nya effektiviseringar och användnande av våra system.

Vi önskar att vår drömkandidat har:

Vi söker i första hand dig som har arbetat några år i en liknande roll och du får gärna ha erfarenhet från fastighetsbranschen.

En förutsättning för att du ska lyckas i denna roll är att du drivs av och har erfarenhet av leda personal, och vi ser det som en stor fördel om du har kunskap och erfarenhet av att leda i förändring.

I grunden har du minst en gymnasieutbildning inom ekonomi, men det är meriterande med en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande. Du är en van användare av Office-paketet, ekonomisystem så som Vitec 3L och/eller Rillion Prime eller något liknande. Utöver detta har du goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person är du skicklig på att kommunicera både i tal och skrift och vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din ledarskapsförmåga. Du beskrivs ofta som prestigelös och jordnära och är en energisk ledare som drivs av att se andra växa och utvecklas. I ditt ledarskap kombinerar du lyhördhet med beslutsamhet. Du har mycket lätt att samarbeta och kommunicera med kollegor, leverantörer och samarbetspartners och service är ditt ledord.

Vad kan vi erbjuda dig?

Hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete med varierande arbetsuppgifter i en dynamisk arbetsmiljö.

Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/

För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.

Ansökan

Din ansökan välkomnas senast den 21 januari 2024.

Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Heimstaden AB (org.nr 556670-0455)

Kontakt
Head of Finance
Tobias Grönvall
tobias.gronvall@heimstaden.com
070-584 33 06

Jobbnummer
8355754

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Heimstaden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Heimstaden AB: