Administratör

Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Umeå
2017-12-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2018-02-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Umeå, Solna, Stockholm, Örebro, Jönköping eller i hela Sverige

Administratör IVO

Inspektionen för vård och omsorg, IVO, anslöt sig i april 2016 till det europeiska varningssystemet IMI, Informationssystemet för den inre marknaden. IMI innebär att IVO tar emot varningar/underrättelser från andra europeiska länder om hälso- och sjukvårdspersonal som fått begränsad eller indragen auktorisation i hemlandet. Avdelning nord har det nationella uppdraget för den administrativa hanteringen av dessa IMI-varningar och till detta uppdrag söker vi en administratör.

Publiceringsdatum
2017-12-13

Dina arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna består i att hantera inkommande IMI-varningar vilket innefattar att ta emot, göra kontroller och sökningar i olika register för att kunna bedöma vilka varningar som IVO ska utreda.

Arbetsuppgifterna innefattar även ett administrativt stöd till avdelningens medarbetare.

Andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetet kan komma att ändras under anställningens gång.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Relevant utbildning, lägst gymnasieexamen
• Aktuell erfarenhet inom administration
• Goda kunskaper i svenska språket muntligt såväl som skriftligt samt förmåga att kommunicera på ett tydligt och förtroendegivande sätt
• Erfarenhet av diarieföring i moderna dokument- och ärendehanteringssystem
• God IT och datorvana
• Som person är du serviceinriktad, noggrann, effektiv och har god förmåga att strukturera ditt arbete. Du arbetar självständigt, men tycker om att vara en del av en arbetsgrupp och har god samarbetsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Meriterande

• Erfarenhet av administrativt arbete från statlig myndighet
• Erfarenhet av registratorsarbete från statlig myndighet

Information om tjänsterna

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Umeå. Vi tillämpar provanställning.

För frågor om tjänsten kontakta enhetschef Marie Åberg 010-788 57 97. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta Sara Eriksson 010-788 58 91.

Fackliga kontaktpersoner är Krister Lundström, SACO, 010-788 53 65,
Helen Näslund, Vårdförbundet, 010-788 53 91 och Maria Carneland, ST,
010-7885406.
Hur du ansöker

Märk din ansökan med ref nr 2.6.1-44186/2017. Sista ansökningsdag är den 14 januari 2018. Bifoga personligt brev och CV. Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspektionen för vård och omsorg

Adress
Inspektionen för vård och omsorg
SOLNAVÄGEN 4
11365 Stockholm

Kontorsadress
SOLNAVÄGEN 4

Jobbnummer
3852689

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: