Administratör

Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Umeå, Solna, Stockholm, Örebro, Jönköping eller i hela Sverige

IVO söker en administratör till Umeå, avdelning nord. IVO ansvarar för tillsynen av hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Avdelning nord finns i Umeå och har de fyra nordligaste länen Jämtland, Norrbotten, Västerbotten, Västernorrlands län som sitt tillsynsområde.

IVO - Inspektionen för vård och omsorg

IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

IVO har omkring 650 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.

Rollen som administratör

Som administratör kommer du att fungera som administrativt stöd vid avdelningen och bland annat vara myndighetens ansikte utåt vid kontakt med besökare och leverantörer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

• Administrativa arbetsuppgifter på uppdrag av chef, såsom bokningar, planera inför resor och konferenser, kontohantering vid anställningar, ta in offerter
• Vara kontaktperson för avdelningen gentemot olika leverantörer och annan extern service
• Svara på frågor som inkommer via e-post, telefon och interna kommunikationssystem
• Receptionsarbete, ta emot besökare och leveranser till avdelningen
• Post- och fakturahantering
• Administratör för avdelningens intranät
• Föra minnesanteckningar och upprätta protokoll vid möten
• Andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma.



Publiceringsdatum
2018-02-23

Profil
Du har lägst gymnasieexamen och erfarenheten inom administration. Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta med externa kontakter och trivs med att ge service. Det är en fördel om tjänstgöring gjorts inom offentlig förvaltning. Har du även IT-utbildning, mycket goda datakunskaper samt erfarenhet av moderna ärendehanteringssystem/registratorsuppgifter, så är det meriterande. Som person är du serviceinriktad, noggrann, effektiv och har god förmåga att strukturera ditt arbete. Du arbetar självständigt, har driv och förmåga att vara proaktiv. Du tycker om att vara en del av en arbetsgrupp och har god samarbetsförmåga. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift samt har ett trevligt och tillmötesgående sätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vad kan IVO erbjuda dig?

Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat.

Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Anställningen är en visstidsanställning till sista december 2018 med möjlighet till förlängning. [SB1] Tjänsten avser heltid med placering i Umeå.

Hur du ansöker

Märk din ansökan med dnr 2.6.1-8281/2018. Sista ansökningsdag är den 11 mars.

Bifoga personligt brev och CV. Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju.

För frågor om tjänsten vänligen kontakta avdelningschef Siv Björn, 010-788 55 20. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Sara Eriksson, 010-788 5891.

Fackliga kontaktpersoner är Krister Lundström, SACO, 010-788 53 65,
Helen Näslund, Vårdförbundet, 010-788 53 91 och Maria Carneland, ST,
010-7885406.

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspektionen för vård och omsorg

Adress
Inspektionen för vård och omsorg
SOLNAVÄGEN 4
11365 Stockholm

Kontorsadress
SOLNAVÄGEN 4

Jobbnummer
3983667

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: