Vill du arbeta med upphandling inom bygg- och fastighetsområdet?

Göteborgs Stad , Inköp och upphandling / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad , Inköp och upphandling i Göteborg

Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centra Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraft ska vi forma stadens hållbara avtryck och morgondagens Göteborg.


Publiceringsdatum
2019-03-21

Arbetsuppgifter
Som upphandlare/upphandlingsledare kommer du tillhöra Upphandlingsavdelningen som består av cirka 30 kompetenta upphandlare, upphandlingsassistenter, jurister och avtalcontrollers uppdelat på fyra enheter. Den enhet som du kommer att arbeta inom är till största delen fokuserad på bygg- och fastighetsrelaterade varor och tjänster. Tillsammans med två andra upphandlare kommer du att ansvara för området Hantverkstjänster som är ett av förvaltningens största upphandlingsområden.

Att arbeta som upphandlare hos oss innebär;

Att självständigt leda och driva projekt i form av komplexa ramavtalsupphandlingar och se till så att uppställda mål nås och att processen följer uppsatta tidsramar. Inom område Hantverkstjänster är en viktig del i arbetet att som avtalsansvarig förvalta området under avtalsperioden, t.ex. genom stöd till beställare i avtalsfrågor och kontinuerlig leverantörkontakt och avtalsuppföljning.

Du arbetar tillsammans med såväl företrädare för berörda verksamheter i staden som med kollegor inom förvaltningen, bland annat specialister inom juridik, hållbarhet, kund/kommunikation och uppföljning. Du har dessutom många upphandlarkollegor att diskutera upphandlingsfrågor med.



Kvalifikationer
I rollen som upphandlare kommer du att ha ett nära samarbete med två upphandlare där ni gemensamt ansvarar för arbetet inom området Hantverkstjänster. För att lyckas i rollen är det nödvändigt att du är en god lagspelare och tycker om och drivs av att samarbeta med andra. Du bidrar till en positiv laganda och tycker om att bygga relationer och ha många kontaktytor. Vi tror att du har ett stort engagemang och är nyfiken samt vill utvecklas, lära dig nytt och även dela med dig av dina kunskaper till andra.

Då du kommer ha flera olika kontaktytor inom Göteborgs Stad behöver du ha god förmåga att interagera och kommunicera med andra människor. Du har goda projektledaregenskaper och ditt sätt att leda och skapa delaktighet bidrar till ett resultat med kunden i fokus.
Du har en god förmåga att se och förstå helheten, och utifrån detta kunna plocka ut essensen i en fråga eller ett problem.
Då det periodvis är mycket avtalsförvaltning och frågor från såväl kunder som leverantörer är det viktigt att du är strukturerad, gillar ordning och reda och förmår möta kunden utifrån dennes behov.
Du har gedigen erfarenhet inom inköp- och/eller upphandlingsområdet och/eller flerårig relevant erfarenhet från bygg-/fastighetsomsorgsområdet. Du har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning.
Stor vikt kommer att läggas vid de personliga egenskaperna.

ÖVRIGT
Göteborg växer och våra ambitioner om en hållbar och jämlik stad är höga. På förvaltningen Inköp och upphandling gör du ett meningsfullt arbete som påverkar och gör skillnad för många. Hos oss får du, förutom kunniga och härliga kollegor, förmåner såsom friskvårdsbidrag, massage, frukt, kollektivtrafikkort och cykelersättning.

I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-04
Ange följande referens när du ansöker: A861758
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Alm 031-366 37 91

Företag
Göteborgs Stad , Inköp och upphandling

Adress
Göteborgs Stad , Inköp och upphandling
Box 1111
40523 Göteborg

Kontorsadress
Magasinsgatan 18 A

Jobbnummer
4684004

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad , Inköp och upphandling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad , Inköp och upphandling: