Vikarierande nämndsekreterare till Partille kommun

Partille kommun, Central administration förvaltning / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Central administration förvaltning i Partille

Partille kommun har idag 38 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 800 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Stöd- och utvecklingsenheten ingår som en del i vård- och omsorgsförvaltningen och består av 12 medarbetare. Enhetens arbetsområden omfattar bland annat avgiftshandläggning, ekonomistöd, administration mot nämnd och förvaltningsledning, säkerhetsfrågor, IT, utveckling och digital transformation.

Arbetsplatsen ligger centralt belägen i Partille, på kommunhuset, med närhet till både buss och tågkommunikation.


Publiceringsdatum
2019-10-18

Arbetsuppgifter
Vår nämndsekreterare skall vara pappa på heltid! Vi söker därför en engagerad och flexibel nämndsekreterare med huvudansvar för samordning och administrering av ärendeprocessen för vård- och omsorgsnämnden i Partille Kommun, inklusive presidium och förvaltningsråd. Nämndsekreteraren agerar även sekreterare i nämnda sammanhang samt stöttar förvaltningen med att kvalitetsgranska beslutsunderlag under ärendeberedning. Arbetet är omväxlande och innebär kontakter med såväl politiker som tjänstemän.

Du arbetar i vårt IT-baserade ärende- och dokumenthanteringssystem LEX. Som nämndsekreterare är du förvaltningens stöd i juridiska frågor genom att bevaka lagar och avtal som styr förvaltningens arbete. I rollen ingår även att vara nämndens personuppgiftskontakt samt arkivansvarig och du samordnar därmed relaterade frågor. I samarbete med kollegor och chef säkrar och utvecklar du förvaltningsövergripande rutiner.

Vi erbjuder en spännande och varierande tjänst där arbetet som nämndsekreterare beräknas till ca 60 % av en heltidstjänst. Övrig tid arbetar du som samordnare för strategiska ansvarsområden, såsom exempelvis kundval enligt Lagen om valfrihetssystem (LOV). Du får även möjlighet att arbeta med utvärderingar, enkäter, tjänsteutlåtanden m.m. Du kommer att ingå i ett nämndsekreterarnätverk med kommunens övriga registratorer och nämndsekreterare, samt ett LOV-nätverk med övriga kranskommuner.

Hos oss kan du göra skillnad, utvecklas och ha roligt på samma gång!


Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning, till exempel examen i offentlig förvaltning eller socionomexamen. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, gärna med administrativ karaktär.

För att lyckas i arbetet har du god förmåga att arbeta självständigt, organisera och strukturera arbetet samt sätta dig in i nya områden och förstå dess väsentligheter. Du har en god förmåga att bygga nätverk och skapa förtroendefulla relationer. Rollen kräver att du är noggrann och flexibel samt att du kan formulera dig väl i tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, vilket för oss innebär att du utöver detta också delar våra värdeord om allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde under februari 2020., upphör: 2020-12-31 . Föräldravikariat om ca 10 månader. Arbetstiden är förlagd till dagtid med kvällsarbete ca en kväll per månad.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Partille kommun, Central administration förvaltning

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "351/19".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Central administration förvaltning

Jobbnummer
4875476

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Central administration förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Central administration förvaltning: