Vi söker nu en löneadministratör för kunds räkning till centrala

Hgrec AB / Ekonomiassistentjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hgrec AB i Uppsala, Österåker, Upplands Väsby, Sollentuna, Danderyd eller i hela Sverige

Till vår kund i centrala Uppsala söker vi dig som är en fena på att hantera löner och gillar att arbeta i team. Just nu söker vi dig som vill arbeta på ett modernt företag där du får jobba med att behålla och skapa goda kundrelationer! Då kunden arbetar internationellt är det viktigt att du känner dig bekväm i att prata engelska.Beskrivning av tjänstenVill du utvecklas inom din roll som lönekonsult så kom till vår kund. Deras kunder är många och olika och du kommer ständigt att utmanas av olika regler, lagar och arbetssätt. Vår kund jobbar mycket digitalt, de har bland annat sin första robot på plats. Det medför att du får tid att göra det du är bäst på, ge kunderna bästa service och experthjälp samt säkerställa en felfri löneleverans.Du samarbetar tätt med deras kollegor utanför Sverige som avlastar dig i det administrativa arbetet. Du kommer att delta i kundmöten, ha kontakt med kundens anställda och strävar efter att utveckla leveransen och kundrelationen. Hos vår kund får du möjlighet till många karriärvägar i en stor koncern samtidigt som du omges av kollegor som brinner för samma sak, lönehantering och service!Om kundenDe är ett glatt gäng i blandade åldrar som stöttar varandra under deras arbetstoppar och drivs av att ge den bästa servicen! Du som medarbetare hos vår kund har tillgång till flexibla arbetstider, massage på kontoret och vår utbildningsakademi för din kompetensutveckling. Du har även möjlighet att kostnadsfritt auktorisera dig hos Srf till lönekonsult. De kan ge dig både trygghet i din anställning men även utmaningar för din utveckling. Vår kund är belägen i centrala Uppsala.Dina arbetsuppgifterSjälvständigt jobba med lönehantering på ett effektivt och konsultativt sätt.Eget kundansvarDelta i kundmötenHantera tolkning av kollektivavtal, hantera reseräkningar och friskvårdsbidragDelta vid implementering/utförande av företagets processer och strategierAktivt arbeta för effektiviseringar och proaktivitetBacka upp för dina kollegor i teamet vid behovVem är du?Vi ser att du har några års erfarenhet av hela lönekedjan. Har du en godkänd examen inom lön bör du ha jobbat minst ett år. Oavsett erfarenhet behöver du en stark drivkraft, energi och ansvarskänsla. De behöver dig som trivs med att arbeta med moderna arbetssätt och IT-system och som tycker om att arbeta i team. Du som gillar att ta fullt ägarskap för dina arbetsuppgifter och som är van vid att ha kunden i fokus.Då du kan komma att hantera flera kunder med olika typer av kollektivavtal behöver du kunna arbeta på ett strukturerat sätt och du ska kunna prioritera det viktigaste först. Du drivs av att nå ett bra resultat och vill hela tiden prestera för att göra dina kunder nöjda. Du är en lagspelare då ni tillsammans med er teamleader ser till gruppens alla kunder och kan vara behjälplig där behovet finns. Vi ser gärna att du har god förståelse i svenska och engelska, i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har jobbat i excel tidigare och har kunskap om att bygga pivotabeller. Du behöver vara bekväm i engelska och har en god förståelse i tal och skrift då de arbetar internationellt.AnsökanSkicka in ditt CV till olivia.winkvist@happygroup.seKontaktperson: Olivia Winkvist, olivia.winkvist@happygroup.se

Publiceringsdatum
2019-05-20

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-19
Ange följande referens när du ansöker: Löneadministratör Uppsala
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hgrec AB

Jobbnummer
4800197

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hgrec AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hgrec AB: