Vi söker kundservicemedarbetare med exportkunskap till Sibelco

Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Är du en strukturerad person som brinner för att ge service på högsta nivå till både kunder och leverantörer? Trivs du dessutom i en roll där du har flera kontaktytor och ett nära samarbete med kollegor? Då är tjänsten som medarbetare på Sibelco 's Customer Service-avdelning i Mölndal något för dig!

Publiceringsdatum
2019-04-26

Om tjänsten
Att arbeta på Customer Service-avdelningen innebär att du är en del av ett team på 7 personer som har ett nära samarbete med säljare, kunder, leverantörer och andra avdelningar vid logistikfrågor, reklamationer eller rådgivning om produkter. Det är viktigt för dem att deras medarbetare har intresse och förmåga att löpande ta till sig ny kunskap för att sedan omsätta den i praktiken i det dagliga arbetet.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av orderhantering samt att ge service åt Sibelco 's kunder. I tjänsten ingår en del logistikadministration såsom bokning av frakter för sjöfrakt och landtransporter.
Vidare kommer du att arbeta med säljstöd såsom offerthantering, prisuppdateringar samt reklamationshantering i deras CRM-system.

Vi vill att du är ansvarstagande och "äger" din order tills den är uppföljd och klar.
Du kommer att ha mycket kontakter via mail och telefon med kunder och anläggningar som finns lokalt i Norden men också internationellt.

Du kommer att rapportera till Customer Service Manager som också sitter på kontoret i Mölndal.

Vem trivs här?
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med kundservice och arbetsuppgifter som exempelvis orderhantering och frakter. Då en stor del av ordrarna du kommer hantera är från deras norska bolag, ser vi därför det som mycket meriterande att du har erfarenhet av export och som är van vid utställande av exportdokumentation. Du bör ha god IT-vana och sinne för siffror samt god insikt i vad olika leveransvillkor innebär.

Vidare är du en utåtriktad och positiv person med god kommunikativ förmåga och framförallt en teamspelare. Du gillar att jobba i högt tempo och klarar av att hantera flera uppgifter samtidigt.
Då du också kommer att ha internationella kontakter ser vi att du är van vid att använda såväl svenska som engelska i det dagliga arbetet, både i tal och i skrift.

Om anställningen
Tjänsten som kundtjänstmedarbetare är ett tidsbegränsat konsultuppdrag med tillsättning omgående och cirka 6 månader framöver. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Vi kommer påbörja rekryteringsarbetet omgående så vänta inte med att skicka in din ansökan! Bifoga CV och personligt brev i din ansökan.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Johnsson på johanna.johnsson@adecco.se .

Välkommen med din ansökan!

Sökord:
Kundtjänstmedarbetare, Kundsupport, kundservice, orderhantering, orderadministratör, export, exportdokument, Sibelco, Adecco, Mölndal

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-10
Ange följande referens när du ansöker: ref-29759
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Johnsson

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
4753766

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: