Vi söker Hotellchef/Service Team Manager till Scandic Upplands Väsby, helti

Scandic Hotels AB / Chefsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scandic Hotels AB i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Sigtuna, Solna eller i hela Sverige

Scandic Upplands Väsby är det hemtrevliga hotellet och ligger beläget jämte motorvägen mellan centrala Stockholm och Arlanda flygplats. Våra gäster är allt ifrån klassiska affärsresenärer, till fyrbenta vänner och sportande ungdomar. Ingen dag är den andra lik och vi har oftast fullt hus! Även om hotellet är litet till storleken har vi mycket att erbjuda både våra gäster och medarbetare. Vi som arbetar här är en stor familj som månar om varandras utveckling. Hos oss finns det, förutom de bästa kollegorna, även många kurser och utvecklingsmöjligheter för våra anställda. Värnar du lika mycket om dina kollegor som vi gör? Då är du den vi söker!

Vi söker Hotellchef/Service Team Manager till hotellet Scandic Upplands Väsby.

På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Service Team Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!

Vad innebär rollen som Hotellchef/Service Team Manager?

I denna roll som Hotellchef/Service Team Manager ansvarar du för avdelningarna nedan med hjälp av avdelningschefer på varje avdelning.

- Cleaning & First Impression där du har det övergripande ansvaret för att hotellet håller en hög standard avseende helt och rent. Det innebär att säkra att våra gäster få en "wow-känsla" när de kliver in på hotellet och i sitt hotellrum.
- Front of House där du har det övergripande ansvaret för att våra gäster får service i världsklass från incheck till utcheck. Det innebär att säkra att du tillsammans med ditt team ser till att gästen alltid är i fokus.
- Waiter Services där du har det övergripande ansvaret för att ge våra gäster en fantastisk mat- och dryckesupplevelse i vår restaurang. Det innebär att du tillsammans med ditt team säkrar en hög servicenivå samt ett erbjudande som möter gästens behov

Du leder och utvecklar verksamheten, dina avdelningschefer och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Service Team Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Du ingår i hotellets ledningsgrupp vilket innebär att du tillsammans med dina kollegor har ett övergripande ansvar för hela hotellet.

Vem är du?

Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll.

Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.

Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scandic Hotels AB (org.nr 556299-1009), https://www.scandichotels.se/

Arbetsplats
Scandic Hotels Sverige

Jobbnummer
7553572

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scandic Hotels AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scandic Hotels AB: