Vi söker en inspirerande kommunikatör till arbetsmarknadsförvalt

Helsingborgs Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen i Helsingborg, Ängelholm eller i hela Sverige

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för arbetsmarknadsfrågor, vuxenutbildning och ekonomiskt bistånd. Vi samordnar även stadens arbete med migrations- och etableringsfrågor. Vi är cirka 450 medarbetare som arbetar för att invånarna ska kunna försörja sig själva, vara delaktiga i arbetslivet och ta ansvar för sin egen utveckling och försörjning.

Nu söker vi en kommunikatör till vår kommunikationsgrupp då en av våra kommunikatörer ska vara föräldraledig. Vi är en grupp på tre personer, där du blir en av två kommunikatörer. I gruppen arbetar också en webbredaktör/grafisk formgivare. Tjänsten är placerad i HR- och kommunikationsenheten där HR- och kommunikationschefen är ansvarig. Föräldravikariatet är nio månader långt, med möjlighet till förlängning.

I den här rekryteringen tillämpas ett löpande urval, varför vi ber dig skicka in din ansökan så snart som möjligt!


Publiceringsdatum
2019-05-24

Arbetsuppgifter
Som kommunikatör på arbetsmarknadsförvaltningen har du en bred tjänst med varierande arbetsuppgifter. Du kommer att vara ett kommunikativt stöd till chefer och medarbetare i olika frågor som rör förvaltningens löpande arbete. Vi arbetar både med extern och intern kommunikation utifrån förvaltningens mål. Det kan vara både förvaltningsövergripande kommunikationsinsatser och mer verksamhetsnära kommunikation. Tillsammans med förvaltningsledningen tar vi fram mål och strategier för kommunikationen. I det arbetet kommer du vara med och stödja och processleda kommunikationsinsatser och projekt.

Du kommer att bli en av redaktörerna för förvaltningens intranät, vilket innebär att du har ansvar för att underhålla och skapa innehåll till intranätet. I rollen bistår du även webbredaktören i arbetet med den externa webben. Du kommer dessutom att tillsammans med HR-konsulterna ta fram och publicera platsannonser till förvaltningens LinkedIn-sida.

Utöver kommunikationsarbetet på vår förvaltning finns det flera stadsövergripande nätverk för kommunikatörer i staden där du kommer vara med. Nätverken är en möjlighet för oss att utbyta erfarenheter och ger en helhetsbild av stadens arbete.


Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha följande:
• Högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande relevant utbildning inom områdena kommunikation, journalistik eller som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Erfarenhet av kommunikationsarbete, gärna inom offentlig verksamhet
• Erfarenhet av att arbeta med webb och intranät, till exempel med webbpubliceringsverktyget Wordpress

Vi ser det som meriterande om du är van vid att processleda kommunikationsinsatser och projekt. Har du även erfarenhet av att arbeta med press och media är det ett plus.

För att trivas och lyckas i rollen vill vi att:
• Du har en förmåga att arbeta strategiskt på kort och lång sikt, alltid med målgruppen och de effekter vi önskar nå i fokus
• Du är bra på att uttrycka dig i skrift och kan anpassa kommunikationen till olika målgrupper
• Du ser helheten och arbetar proaktivt med kommunikation
• Du har lätt för att knyta kontakter och ser relationsbyggande som en viktig del av arbetet
• Du är flexibel och kan hantera uppgifter med en kort deadline
• Du arbetar självständigt och tar egna initiativ

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2019-09-10 eller enligt överenskommelse., upphör: 2020-05-31 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-09
Ange följande referens när du ansöker: 21/19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annette Birr
Linnea Karlsson linnea.karlsson2@helsingborg.se

Företag
Helsingborgs stad, ARBETSMARKNADSFÖRVALTNINGEN

Adress
Helsingborgs stad, ARBETSMARKNADSFÖRVALTNINGEN

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
4808558

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen: