Vi söker en driven Teamledare till skadeavdelningen för reseskad

SOS International Swedish Branch AB / Supportteknikerjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS International Swedish Branch AB i Danderyd, Göteborg eller i hela Sverige

SOS International hjälper, i samarbete med en rad försäkringsbolag, nordiska resenärer över hela världen. Vi har en larmcentral som är öppen dygnet runt, året om och som snabbt hjälper resenärer om olyckan skulle vara framme. Vi söker nu en engagerad och driven Teamledare till vår skadeavdelning för reseskador. Vi söker dig som vill bidra till att skapa den bästa kundupplevelsen! Vi ser våra medarbetare som vår främsta resurs och vi är just nu i ett spännande skede där vi lägger fokus på ledarskap och förbättringsprocesser och här ges tillfälle för att få vara med och påverka samt utvecklas på lång sikt.


Ditt dagliga arbete
Som Teamledare kommer din främsta uppgift bestå i ett närvarande ledarskap där du skapar förutsättningar för hög kvalitet och hög service samtidigt som medarbetare bidrar, utvecklas och trivs. Du utövar ett coachande ledarskap som bidrar till förståelse för uppdraget och som gör att medarbetarna vill, kan och får utföra sitt uppdrag - ett uppdrag som utgår från kundens behov. Du ansvarar också för att arbetet bedrivs under långsiktigt hållbara arbetsformer så att en hälsofrämjande arbetsmiljö utvecklas. Som Teamledare arbetar du nära affären och dina medarbetare i vardagen vilket innebär att du kan och vill arbeta operativt.

I denna roll förväntas du även implementera mål och nyckeltal för samt bryta ned dessa i prestationsmål för teamet. I processer gällande kundkontakter och avtal kommer du som Teamledare ha en aktiv roll.

Teamet består idag av tolv skadereglerare för reseskador på vårt kontor i Danderyd.

Dina personliga egenskaper
För att du ska trivas är det viktigt att du är självgående, prestigelös, har förmåga att skapa goda relationer och förtroende. Du drivs av att motivera din omgivning och brinner för att se människor växa. Du älskar service och ser naturligt kopplingen mellan att arbetsglädje hos medarbetare ger god service till kunder. Som person har du en positiv syn på livet, är kommunikativ, driven och trivs i ett högt tempo. Du är van att arbeta i en driftsmiljö och kan trots en hektisk vardag prioritera och planera samt få saker att hända.

I urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Din bakgrund och erfarenhet
Vi söker dig som har minst 1-2 års erfarenhet av ledarskap gärna inom försäkrings eller assistansbranschen. Alternativt är du en mycket erfaren skadereglerare inom reseskador med ledarambitioner. Du bör ha gymnasial utbildning och god datavana. Du är flytande i svenska i tal och skrift samt behärskar engelska i tal och skrift, övriga språkkunskaper är meriterande.

Att jobba på SOS International
Vi strävar efter en kreativ blandning av medarbetare - miljön ska vara mångkulturell med en jämn könsfördelning. Vi erbjuder en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är självklart.

Tjänsterna är heltid och önskat startdatum är omgående eller enligt överenskommelse.

Frågor?
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten och SOS International är du välkommen att kontakta Camilla Hessner Nelin, Head of Medical Operations på Camilla.Nelin@sos.eu. Facklig representant från Unionen är Sarah Bylund som du når via mejl: sarah.bylund@sos.eu

Välkommen med din ansökan!
Känns det här som rätt uppdrag för dig? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Skicka därför in din ansökan via länken nedan.

Välkommen med din ansökan! Vi kommer att hålla intervjuer löpande och vi förbehåller oss rätten att anställa innan tidsfristen


We help people on behalf of our customers
SOS International is the world's leading assistance company, providing acute, personal services within medical and travel assistance, healthcare services and roadside assistance to expatriates and leisure and business travellers all over the world 24 hours a day, 365 days a year.
Our competent work force of more than 870 people with 30 different nationalities work out of our five Nordic offices to meet our clients' needs within guaranteed efficiency, performance and cost targets every day.
SOS International is owned by 16 Nordic insurance companies. We are an ISO-certified (9001 Quality Management System and 27001 Information Security Management System) neutral outsourcing partner whose sole focus is to make our clients' services more profitable and even more helpful and professional towards their customers, employees and members.
Find out more on our website: www.sos.eu

Varaktighet, arbetstid
Varierande 3-skift Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2018-06-27

Ersättning
Enligt övernskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Markelund helena.markelund@sos.eu

Företag
SOS International Swedish Branch AB

Adress
SOS International Swedish Branch AB
Karlsrovägen 1
18216 Danderyd

Kontorsadress
Karlsrovägen 1

Jobbnummer
4224531

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS International Swedish Branch AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS International Swedish Branch AB: