Vi söker en barnsekreterare till Familjeenheten

Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille

Partille kommun har idag 38 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 800 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

I Partille arbetar vi med ett nära ledarskap för att du som medarbetare skall få ett så bra stöd som möjligt.

Familjeenheten består av fem grupper, familjehemssekreterare, barnsekreterare, familjerådgivning, familjerätt och en socionom på Familjecentralen. Familjehemssekreterare och barnsekreterare arbetar i ett nära samarbete för att ge de placerade barnen en bra vård. Barnsekreterargruppen består av sex tjänster, socialsekreterare, som arbetar med att följa upp de placerade barnen i nära samarbete med fyra familjehemssekreterare.

Barnsekreterargruppen har utökats i samband med en sammanslagning med enheten för ensamkommande barn. Detta innebär att tillgång till chef har förstärkts då enheten har två enhetschefer som i ett delat ledarskap ska driva utvecklingsprocesser tillsammans med medarbetarna för en trygg och säker vård och en god arbetsmiljö.

• Vill du ha roligt på jobbet?
• Vill du komma till en arbetsplats där du kan påverka?
• Vill du jobba i en stabil organisation där du får utvecklas?

Då hoppas vi att vi får möjlighet att träffa dig!



Publiceringsdatum
2018-10-24

Arbetsuppgifter
Vi söker nu dig som vill arbeta som barnsekreterare hos oss på Familjeenheten i Partille kommun!

Barnsekreterarnas arbetsuppgifter består i huvudsak av att följa upp de placerade barnen och samordna olika insatser kring barnen och deras familjer utifrån det tredelade föräldraskapet.

Du handlägger utredningar, överväganden och omprövningar enligt SoL och LVU. Vi har BBIC-licens och arbetar enligt BBIC som metod.

Barnsekreterarna arbetar i nära samarbete med familjehemssekreterarna under pågående placering. Barnsekreterarna samverkar också med andra enheter på social- och arbetsförvaltningen samt olika externa samarbetspartners vid behov.

Arbetsgruppen har gemensamma heldagar under året för uppföljning, utveckling och kvalitetssäkring av arbetet med de familjehemsplacerade barnen tillsammans med närmaste chef.

Vår förvaltning är lätt att överblicka. Vi är tillräckligt många för att kunna göra ett gott arbete och samtidigt tillräckligt få för att kunna samarbeta på ett smidigt sätt. Tillsammans har vi fokus på att utveckla resurserna hos dem vi är till för. Varje medarbetares kompetens är viktig.

Som handläggare i Partille kommun erhåller du kontinuerlig processhandelning. Du erhåller också kontinuerligt stöd och metodhandledning av närmaste chef.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har Socionomexamen och som har erfarenhet av arbete som socialsekreterare inom familjehemsvård och/eller
socialsekreterare inom barn och unga- utredning.

Du är väl förtrogen med gällande lagstiftning och har tidigare arbetat med myndighetsutövning på Barn och Unga.

Då tjänsten innebär uppsökande verksamhet, är B-körkort ett krav.

Som person är du trygg, lugn och stabil. Du har en stark integritet med väl grundade och tydliga värderingar. Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt har god samarbetsförmåga. Du är van att jobba självständigt och tar eget ansvar över dina processer, planerar och slutför dina arbetsuppgifter. Du ser möjligheter i förändringar och är intresserad av att vidareutveckla verksamheten.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske kontinuerligt under ansökningstiden.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-07
Ange följande referens när du ansöker: SAN 2018:3
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Stål 031-7921126
Anna-Karin Eglén 031 - 792 16 82

Företag
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Adress
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
Gamla Kronvägen 34 43382 Partille

Jobbnummer
4420252

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen: