Vi söker en arbetsanpassare/handledare till vikariatsanställning

Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Vårdarjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdarjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Som medarbetare i Lekebergs kommun kan du få ta del av olika förmåner under vissa förutsättningar och inom vissa verksamheter, exempelvis:
• Friskvårdsersättning på upp till 2000 kr/år
• Semesterdagar utöver de lagstadgade
• Semesterväxling
• Möjlighet till flexibel arbetstid
• Personalcykel med bruttolöneavdrag
• Personalbil med bruttolöneavdrag
• Lärare har möjlighet till semestertjänst

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg med hemtjänst och särskilda boenden, LSS/socialpsykiatri, samt stöd och rådgivning till barn och vuxna inom individ- och familjeomsorgen. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare sammanlagt.

Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare och patienter är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas.
Vi uppmuntrar till delaktighet och efterstävar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.


Publiceringsdatum
2019-01-15

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en arbetsanpassare/handledare till ett vikariat där möjlighet till förlängning/tillsvidareanställning finns.

Tjänsten ingår i coaching teamet som är ett FINSAM-projekt med ett samverkansarbete mellan arbetsmarkands- och integrationsenheten, kultur och bildning, individ- och familjeomsorgen samt socialpsykatrin. Anställningen ligger organiserad under socialpsykiatrin.
Coachingteamet är en sysselsättningsbefrämjande verksamhet vars syfte är att hjälpa människor som står långt från arbetsmarknaden till ett högre välmående och i förlängningen till en egen försörjning.

Att arbeta som arbetsanpassare innebär att utifrån metoderna supported employment och motiverande samtal (MI) hjälpa och stötta personer i åldrarna 18-65 år, som av olika anledningar har hamnat i utanförskap och har svårt att ta sig in på arbetsmarknaden.
Vi arbetar med grundläggande stöd i syfte att möjliggöra stegförflyttningar som kan leda till att deltagare närmar sig sina individuellt uppsatta mål. Vidare innebär arbetet att ha kontakt med praktikanordnare för att främja individens stegförflyttning mot egen försörjning.



Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har gått omvårdnadsprogrammet och har grundkunskaper inom psykiatri eller har annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och lämplig för arbetet
• vana att dokumentera
• har B-körkort
• grundläggande kunskaper inom Officepaketet

Det är meriterande om du har utbildning i supported employment och motiverande samtal (MI).

Arbetets art kräver att du är självgående men att du uppskattar att arbeta i team. Som person är du lösningsfokuserad och ansvarstagande. Framgång i arbetet bygger på att du har god inkännande förmåga och är duktig på att skapa och bibehålla goda relationer samt är pålitlig. För rollen krävs att du är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du har en god förmåga att samarbeta, är ansvarstagande och självständig.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi kommer att kalla till intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. 80% Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2019-05-13 Tillträde 190513 eller enligt överenskommelse, upphör: 2021-04-30 Vikariatsanställning med möjlighet till förlängning/tillsvidareanställning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-11
Ange följande referens när du ansöker: A843195
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Beatrice Karlsson Fagerdal beatrice.karlsson-fagerdal@lekeberg.se 0585-489 13
Erik Ramberg erik.ramberg@lekeberg.se 0585-48829

Företag
Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Bangatan 7, 716 31, Fjugesta
71631 FJUGESTA

Kontorsadress
71681 Fjugesta

Jobbnummer
4556365

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: