Vi söker dig som vill ha en utvecklande roll som Nämndsekreterar

Halmstads kommun, Bygg- och miljöförvaltningen / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Bygg- och miljöförvaltningen i Halmstad

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Bygg- och miljöförvaltningen ska genom sitt uppdrag möjliggöra en god livsmiljö för invånare, besökare och näringsidkare i ett växande Halmstad. Organisationen är i ett starkt utvecklingsskede både gällande service och som en viktig aktör i att bygga en hållbar kommun. Vi strävar efter ett processorienterat arbetssätt samt serviceperspektiv. Våra ambitioner är höga och nu söker vi dig som vill vara med på förvaltningens resa att bidra till att vi är en myndighet som man vill ha och göra med och genom detta också hjälpa människor att uppfylla sina drömmar.

Till avdelningen verksamhetsstöd och rådgivning söker vi nu en person för en kombinerad tjänst som Nämndsekreterare och administrativ handläggare.


Publiceringsdatum
2021-05-28

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare/administrativ handläggare för Bygg- och miljöförvaltningen har du ansvar för byggnadsnämndens hela ärendehantering och allt vad det innebär. Samarbete med nämndens ordförande och förvaltningschef är naturligt liksom med din andra nämndsekreterarkollega och administrativa handläggarkollegor på förvaltningen.

Som nämndsekreterare är du en länk mellan politiken och tjänstemannaorganisationen. Du har huvudansvar för nämndsadministration utifrån planering och sammanställning av handlingar till nämnderna, samt är sekreterare i presidie- och nämndssammanträden. Som nämndsekreterare genomför, samordnar och stödjer du förvaltningens arbete med ärendehantering, nämndsadministration, diarieföring, arkivering samt dokumenthantering. Din roll innebär nära kontakt och samarbete med politiker, tjänstemän och medborgare. Som du förstår krävs en känsla för ordning och reda men också flexibilitet för att kunna möta de olika behov vi möter i vårt uppdrag.

I rollen som nämndsekreterare ser vi också kombinationen av administrativa handläggaruppgifter som exempelvis att granska och säkerställa inkomna ärenden kopplat till myndighetsutövning är eller blir kompletta för vidare leverans i processen till handläggare. Andra arbetsuppgifter är registrering av handlingar, kontakt med kund för komplettering och övriga frågor inför handläggningsprocessen.

I tjänsten ingår också en del arbetsuppgifter kopplade till avdelningens övergripande stöd till hela förvaltningen t ex reception, GDPR, fastighet, inköp och upphandling etc.



Kvalifikationer
Vi söker dig som utifrån en hög servicekänsla fokuserar på helhetsupplevelsen och samtidigt har en förmåga att arbeta systematiskt och hålla deadlines. Tillsammans med din nämndsekreterarkollega skapar ni en kvalitativ nämndprocess, du behöver därför tycka om att samarbeta med andra men också självständigt och resultatorienterat. För att lyckas i rollen behöver du kunna hantera flera uppgifter parallellt och ibland inom snäva tidsramar. Du är tydlig i din kommunikation och har mycket god förmåga att utrycka dig korrekt i tal och skrift.

För att lyckas i denna tjänst har du högskoleutbildning med inriktning statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har minst ett års arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning med liknande arbetsuppgifter. Fördel är om du har kunskap om kommunlagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen, samt erfarenhet av politisk styrd verksamhet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i systemen ByggR, Ecos och Ciceron.

Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet och digitala intervjuer kommer genomföras mellan den 23 juni och 2 juli.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Så snart som möjligt efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Halmstads kommun, Bygg- och miljöförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C56718 - 2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Halmstads kommun (org.nr 212000-1215)

Arbetsplats
Halmstads kommun, Bygg- och miljöförvaltningen

Jobbnummer
5776613

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Bygg- och miljöförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Bygg- och miljöförvaltningen: