Vi letar fortfarande efter dig som vill leda Stödboendeenhetens

Helsingborgs stad, Socialförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Socialförvaltningen i Helsingborg

Socialförvaltningen är indelad i tre verksamhetsområden:
Vuxen, Barn/ Unga och Familj och Gemensamma Resurser.

Stödboendeenheten tillhör Socialförvaltningens Vuxenverksamhet som ansvarar för det sociala arbetet gällande missbruksvård, psykosociala problem och psykiska funktionsnedsättningar för vuxna personer samt deras familjer. Vi är organiserade i fyra enheter bestående av Utredning, Behandling/stöd, Stödboende och Socialpsykiatri.

Vår verksamhet bygger på en positiv, prestigelös och förbättringsinriktad kultur där vi betonar brukarperspektivet.

Vår värdegrund är:
Vi ser till hela människan och accepterar inte destruktivt utanförskap.
Vi möter människor där de själva befinner sig.
Alla har rätt till hjälp utifrån sina behov.
Alla har rätt till ett respektfullt bemötande.
Alla har resurser, alla vill och kan.

Stödboendeenheten har 3 sektioner med 7 olika boendelösningar och ca 420 platser. Vi hanterar såväl biståndslösa boendeplatser som boendeplatser med bistånd. Medarbetarna består av socialsekreterare, behandlingsassistenter och tre sektionschefer, sammanlagt 55 medarbetare.
I vår enhet arbetar vi med både Bostad Först och förvaltningsövergripande bostadssociala program, samt andra boendelösningar.
Vi är en ledningsgrupp som jobbar tätt tillsammans.

Intervjuer kommer att primärt att hållas under v38.
Varmt välkommen med din ansökan!


Publiceringsdatum
2018-08-27

Arbetsuppgifter
Socialförvaltningen i Helsingborg har ett tydligt fokus på brukarmedverkan för att förbättra och utveckla förvaltningens tjänster och maximera nyttan för de vi finns till för.
Det är därför viktigt att du som enhetschef har såväl ett intresse som ett engagemang i frågor som rör tjänstelogik och brukarmedverkan.

Socialförvaltningen i Helsingborg jobbar också aktivt med att ta tillvara digitaliseringens möjligheter i enlighet med regeringens vision för e-hälsa. Det är därför ett krav att du har en god digital förståelse och använder digitala verktyg såväl i ditt dagliga arbete som i ditt ledarskap.

Staden kommer att införa en ny tillitsbaserad lednings-och styrmodell och du har ett viktigt uppdrag i att vara med och forma och implementera modellen i organisationen.
Fokus i detta arbete blir att leda genom tillit, att ge förutsättningar till ett innovativt och kreativt klimat där medarbetare och chefer har god förståelse för sitt uppdrag och att de, tillsammans med brukare, upplever att de kan påverka och förändra.

Som enhetschef har du ett ansvar för enheten och ska leda och fördela arbetet som stödjer det övergripande målet.
I uppdraget ingår även ett budget-, personal- och arbetsmiljöansvar. Du kommer ingå i verksamhetschefens ledningsgrupp och vara delaktig i kvalitets- och utvecklingsarbetet inom hela verksamhetsområdet.
Du ska bedriva ett kunskapsbaserat, systematiskt och kreativt utvecklingsarbete, bygga kontakter och samverka internt och externt.


Kvalifikationer
Till dig som söker tjänsten ser vi det som ett krav att du har:
• Socionomutbildning eller motsvarande högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig

• Minst 5 års IFO erfarenhet och eller god kännedom om målgruppen i vår verksamhet

• Erfarenhet av att leda andra chefer (erfarenhet av arbetsledning inom socialtjänst är meriterande)

• Dokumenterad ledarskapsutbildning

• Erfarenhet av personal- och budgetarbete

• Erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation

• Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

• Du har körkort och kör bil

Det är meriterande om du har arbetat med olika typer av boendelösningar och Bostad Först.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Vi vill se att du har ett intresse och engagemang för det sociala utvecklingsarbetet för målgruppen och Vuxens verksamhet i stort.

Vi utgår ifrån att du är utåtriktad och har god förmåga att samarbeta. Har god självkännedom och insikt i dina förmågor och utvecklingsområden. Förmåga att se ditt uppdrag i ett större sammanhang och är serviceinriktad, visar respekt för andra och har en hög integritet. Du har ett öppet och positivt förhållningssätt och har känsla för klientens fokus och värdeskapande.

ÖVRIGT
Som anställd i Helsingborgs stad får du subventionerad friskvård och andra förmåner via vår förmånsportal Fördel Helsingborg. Det finns även tillgång till gymlokal på arbetsplatsen med träningsmaskiner, bastu, ljusterapirum, massagestol m.m.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-09
Ange följande referens när du ansöker: C21471
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Nordenvall Jessica.Nordenvall@helsingborg.se
Lars Elowson lars.elowson@helsingborg.se 042-10 77 37

Företag
Helsingborgs stad, SOCIALFÖRVALTNINGEN

Adress
Helsingborgs stad, SOCIALFÖRVALTNINGEN

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
4313060

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Socialförvaltningen: