Verksamhetutvecklare IT till Upphandlingsmyndigheten

Upphandlingsmyndigheten / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Upphandlingsmyndigheten i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Upphandlingsmyndigheten är Sveriges kunskapscentrum för offentliga affärer. Vi är en ny modern myndighet som utvecklar offentlig upphandling med fokus på effektivitet, hållbarhet och innovation.

Vi ger stöd till nytta för kommuner, landsting, statliga myndigheter och leverantörer genom hela inköpsprocessen. Myndigheten är i en uppbyggnads- och förändringsfas vilket innebär att du som medarbetare har stora möjligheter att bidra till myndighetens utveckling.

Nu söker vi en erfaren verksamhetutvecklare IT med erfarenhet från offentlig verksamhet. Tjänsten tillhör enheten Verksamhetsstöd, som har ett övergripande och sammanhållande ansvar för olika verksövergripande frågor inom områdena: ekonomi, HR, interna inköp, arkiv och registratur, IT, lokalfrågor, säkerhet, kontorsservice, växel och reception. Enheten består totalt av 11 medarbetare och leds chefen för verksamhetsstöd.

Publiceringsdatum
2018-03-27

Dina arbetsuppgifter
Två huvudsakliga arbetsområden:

• Den digitala tjänstekatalogen: Att vidareutveckla Upphandlingsmyndighetens digitala tjänstekatalog i samspel med berörda verksamheter genom förstudier, beställning/ ledning av utvecklingsuppdrag samt förvaltning efter genomförande.

• IT-tjänstekatalogen: vilket bland annat innebär utveckling och förvaltningsledning.

Arbetet innebär många relationer och mycket samarbete med olika aktörer, kunder och samarbetspartners på olika nivåer såväl internt som externt.

Att kompetensutveckla våra medarbetare kommer vara en del i detta arbete.

Du ska ha:

• Flerårig (4 - 5 år) och väl vitsordad erfarenhet av verksamhetsutveckling med hjälp av IT och leverantörsstyrning.
• Bred kunskap om IT och dess användningsområden, gärna att du har vana vid att vara i gränslandet mellan PM3 och ITIL
• God erfarenhet av projektorienterat arbetssätt.
• Kunskap om offentlig och gärna statlig verksamhet och hur en politiskt styrd organisation fungerar

Meriterande är:

• Erfarenhet av informationsmodellering
• Kunskap inom processkartläggning och förvaltningsstyrning är merit.
• Vana att utarbeta beslutsunderlag (utveckla och beskriva nuläge och börläge)
• Förståelse för öppna data

Som person är du:

• Nyfiken, drivande och kommunikativ
• Pedagogisk, och kan förklara samband
• Har lätt för att samarbeta och lösa problem
• Analytisk och metodisk och kunna prioritera det viktigaste
• Har förmågan att växla mellan detalj- och helhetsperspektiv

Du ska lyssna in och analysera verksamhetens behov och identifiera lösningar samt ta ansvar för samordning och implementering. Du är självgående och har förmåga att se vad som behöver göras. Du trivs att arbeta i en organisation som är under stark utveckling, där alla strukturer och rutiner ännu inte satta.

Om Upphandlingsmyndigheten

Upphandlingsmyndighetens vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. Vi är en ung myndighet med uppdrag att ge stöd till upphandlande myndigheter och leverantörer genom att utveckla och förmedla kunskap, verktyg och metoder. Vi vill utveckla den goda offentliga affären, med fokus på hållbara, innovativa och effektiva upphandlingar.

Anställningen

Vi söker en medarbetare för tillsvidareanställning och vi tillämpar normalt sex månaders provanställning. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi sitter i nyrenoverade, aktivitetsbaserade lokaler i Solna, nära allmänna kommunikationer.

Så ansöker du
I den här rekryteringen samarbetar Upphandlingsmyndigheten med Experis. För mer information om tjänsten- kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Malin Magnusson 08-736 28 47 alt malin.magnusson@se.experis.com eller Katarina Thomasson 08-736 11 26 katarina.thomasson@se.experis.com. Fackliga kontaktpersoner är Anna Christiansson, SACO-S, 08-586 217 26

Sista ansökningsdag är 4 april. Välkommen att skicka in din ansökan bestående av cv samt personligt brev via vårt rekryteringssystem. Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Upphandlingsmyndigheten

Adress
Upphandlingsmyndigheten
Svetsarvägen 10
17141 Stockholm

Kontorsadress
Svetsarvägen 10

Jobbnummer
4048539

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Upphandlingsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upphandlingsmyndigheten: