Verksamhetsutvecklare till Tjänsteutvecklingsenheten på Skatteve

Skatteverket / Juristjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.

Dina arbetsuppgifter som verksamhetsutvecklare innebär att du analyserar och utvärderar den verksamhet du arbetar inom, för att sedan utveckla förutsättningarna för verksamheten så att uppdraget kan genomföras på bästa sätt. Som verksamhetsutvecklare kan du ingå i både nyutvecklings- och förvaltningsuppdrag och syftet är alltid detsamma, nämligen ökad kund- och verksamhetsnytta utifrån fastighetstaxeringens uppdrag och Skatteverkets inriktning.

Fastighetstaxeringen befinner sig i ett starkt utvecklingsskede. Detta ställer höga krav på kreativitet, mod, att blicka framåt och följa med i utvecklingen och därmed skapa ännu mer samhällsnytta.

På Folk- och fastighetsavdelningens tjänsteutvecklingsenhet arbetar idag cirka 50 medarbetare.

Enheten består av 2 sektioner, vilkas huvudsakliga uppgift är utveckling och förvaltning av stödet till verksamheten inom fastighetstaxering, folkbokföring, bouppteckning, äktenskapsregister och SPAR.

Placeringen kan vara Söderhamn, Enköping, Solna, Uddevalla eller Kristianstad. Även om mycket löses med digitala möten så förutsätts en del resor, framförallt till Solna.

Vi söker dig som

• har avslutad högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp alternativt har erfarenhet av kvalificerat arbete som vi bedömer som likvärdig
• är intresserad av systemstöd, digitalisering och kundinvolvering och vill vara med att utveckla vårt stöd för att bidra till Skatteverkets inriktning
• är analytisk och flexibel för att förstå och kunna ändra sig utifrån verksamhetens behov
• är målinriktad och självständigt kan driva frågor
• är bra på att samarbete och på att etablera kontakter både internt och externt
• har mycket god förmåga att kommunicera i såväl tal som skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av systemstöd, digitalisering och kundinvolvering. Vidare är det meriterade om du har kunskap om det regelverk som styr handläggningen inom fastighetstaxeringsområdet

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tillsvidare. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-08-14

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mathias Deljerud Hamlin, Sektionschef 010-574 14 03
Anette Alsing, HR-specialist anette.alsing@skatteverket.se
Kicki Dahlberg, Facklig representant ST 010-574 82 84
Johan Sundblad, Facklig representant SACO 010-574 67 25

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Solna strandväg 22
17154 Solna

Kontorsadress
Solna strandväg 22

Jobbnummer
4289809

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: