Verksamhetsutvecklare inom Kvalitet och utveckling med inriktnin

Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Avd. kvalitet & utveckl / Socialsekreterarjobb / Trelleborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Trelleborg, Vellinge, Svedala, Skurup, Malmö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Avd. kvalitet & utveckl i Trelleborg

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.



Arbetsplatsen
Välkommen till Socialförvaltningen i Trelleborgs kommun.

Socialförvaltningen i Trelleborg består av avdelning för Kvalitet och utveckling, Individ- och familjeomsorg, Vård och omsorg, LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade).

Inom avdelningen hanteras nämnd, juridik, administrativ service samt utveckling av teknik, digitalisering och systemförvaltning.

Vi söker nu dig som vill bli del av Kvalitet och utveckling utvecklings- och kvalitetsarbete i rollen som verksamhetsutvecklare med inriktning ekonomi och uppföljning. Du kommer att arbeta tillsammans med kompetenta funktionssamordnare och medarbetare.

Publiceringsdatum
2021-06-11

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten är direkt underställd avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Du kommer att vara en viktig del av verksamhetens övergripande kvalitets- och utvecklingsarbete. Du kommer att ha ett nära samarbete med avdelningschef samt med funktionssamordnarna inom avdelningen.

Som verksamhetsutvecklare arbetar du med att stärka helhetsperspektivet inom förvaltningen. Tjänsten innebär att arbeta med olika sorters utvecklingsprojekt som nämnden beslutar, bistå förvaltningsledningen med underlag och analyser utifrån strategiska frågor, planera och följa upp effektiviseringsprojekt och avtal. Inom förvaltningen kommer du också att samarbeta med verksamhetsutvecklare från de andra avdelningarna men även ha externa kontakter med samarbetspartners.

I arbetsuppgifterna ingår att hantera skrivelser till nämnden, skriva remissvar och ta fram underlag. Du förväntas vara en del i att planera för och genomföra utbildningar och andra interna utbildningar eller workshops för förvaltningen.

Strategiskt utvecklingsarbete utifrån omvärldsbevakning är också en viktig del av verksamhetsutvecklarens arbete.

Kvalifikationer
För tjänsten krävs ekonomexamen eller annan högre utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Det krävs mångårig erfarenhet av arbete inom socialtjänst, gärna från olika delar av verksamheten. Vidare krävs erfarenhet av att ha arbetat med utrednings- och utvecklingsuppdrag.

Det är av stor vikt är att du har förmåga för att planera, samordna, genomföra och följa upp olika arbetsuppgifter.

Uppdraget kräver att du har en väl utvecklad förmåga att kommunicera både med individer och grupper samt god förmåga att uttrycka dig i skrift.

Du har en god digital kompetens och en vilja att arbeta för att implementera digitala verktyg i verksamheten.

För att vara framgångsrik i rollen krävs att du är ansvarsfull, metodisk, erfaren och stabil. Vi arbetar i en föränderlig organisation, vilket samtidigt ställer krav på att flexibilitet, självständighet och ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du ser till helheten, gör ständiga prioriteringar och omprioriteringar. Du har gott om tålamod för att ta dig an parallella arbetsuppgifter från början till slut.

Du trivs med att möta människor i olika sammanhang, har förmågan att lyssna av, påverka och uppmuntra människor. Du har en god reflektiv och analytisk förmåga samt anpassar dig utifrån situationen.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

B-körkort för bil är ett krav.

Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Arbetstid och varaktighet
Heltid/tillsvidare

Tillträde
Enligt överenskommelse

Kontaktuppgifter för detta jobb
Maria Staf 0410- 73 34 20, maria.staf@trelleborg.se

Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag
2021-06-27 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Avd. kvalitet & utveckl

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/244".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trelleborgs kommun (org.nr 212000-1199)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Avd. kvalitet & utveckling

Jobbnummer
5805734

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Avd. kvalitet & utveckl

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Avd. kvalitet & utveckl: