Utvecklingsledare till Uppdragsavdelningen, LSS/ psykiatri o boe

Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen / Socialsekreterarjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen i Varberg

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?

Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider.

Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.




Publiceringsdatum
2020-03-30

Arbetsuppgifter
Arbetet som utvecklingsledare innebär att arbeta med dagligt metodstöd till handläggare, omvärldsbevakning, uppföljning och utvärdering av insatserna/verksamheten, skriva yttranden till myndigheter, arbete med statistik, intern- och egenkontroll för enheten samt utvecklingsarbete. Visst självständigt utredningsarbete på övergripande nivå ingår. Avdelningen arbetar processorienterat.

Du arbetar i nära samarbete med enhetschefen, handläggare och med övriga utvecklingsledare inom avdelningen. Vi kan erbjuda ett spännande och omväxlande arbete. Personalgruppen består av både erfarna medarbetare som varit med under lång tid, och av medarbetare med kortare erfarenhet.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen, examen från högskolans sociala omsorgsprogram eller motsvarande. Du har erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning, utredning och uppföljning inom socialt arbete samt har god kunskap i aktuella lagar och förordningar. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskaper av arbete med LSS och psykiatri. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbetsledning. Utvecklingsledaren håller ihop arbete med införande av IBIC så det är en fördel att du har arbetat med IBIC samt har processledarutbildning. Du ska vara noggrann, analytisk och strukturerad. Ha god förmåga att samarbeta med andra samt kunna arbeta självständigt med de uppdrag du får. Det är av vikt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Personlig lämplighet är avgörande.

ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Från 2015-01-01 tillämpar Varbergs kommun RÖKFRI arbetstid.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas. Ange gärna löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A943817".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Varbergs kommun (org.nr 212000-1249)

Arbetsplats
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen

Jobbnummer
5170854

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen: