Utvecklingsinriktad ekonom till Polisens Administrativa Center i Linköping

Polismyndigheten - Linköping - Pac / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Linköping - Pac i Linköping

Ekonomiavdelningen spelar en viktig roll i Polismyndighetens utveckling och tillväxt genom sitt ansvar för bl.a. myndighetens finansiella styrning, verksamhetsstyrning, inköps- och upphandlings-verksamhet, service, miljöledning, lokalförsörjning. Vid ekonomiavdelningen finns ca 400 anställda. PAC Ekonomi är en sektion inom Enheten för finansiell styrning inom Ekonomiavdelningen och är placerat i Linköping. PAC Ekonomi ansvarar för HELA Polismyndighetens redovisning och ekonomiadministration samt upprättar de finansiella delarna i årsredovisningen. Sektionen svarar för att säkerställa att myndigheten har en korrekt och rättvisande externredovisning, vi bemannar även support gällande ekonomiadministrativa frågor.
Sektionen leds av en sektionschef och de ca 50 medarbetarna är organiserade i fyra grupper med en gruppchef vardera; Kund, Leverantör, Leverantörsredovisning och Redovisning.
Sektionen driver och deltar i utvecklingsprojekt både för egen del, men även för myndigheten som helhet. Sektionen är inne i ett spännande och intensivt förändringsarbete, som bl.a. innebär att digitala lösningar ska tillämpas där de skapar nytta för verksamheten, vi vill vara en attraktiv arbetsplats som till fullo tar tillvara på digitaliseringens möjligheter. Detta kommer att påverka både våra framtida arbetssätt och organisation.
Vi söker nu en erfaren och utvecklingsorienterad ekonom som med sitt systemintresse vill vara med och bidra till att utveckla Polismyndighetens leverantörsreskontra till framtidens förutsättningar och krav. Myndighetens första robot/RPA har precis börjat jobba i denna grupp, vissa uppgifter inom leverantörsreskontran är först ut att ha automatiserats.
Arbetsuppgifter
Vi är inne i ett spännande förändringsarbete som bl.a. innebär att digitala lösningar ska tillämpas där de skapar nytta för verksamheten. Inom ekonomiavdelningen både driver och deltar vi i utvecklingsprojekt som gör nytta för hela myndigheten och som bidrar till Polismyndighetens mål som en modern och attraktiv arbetsplats som tillvaratar digitaliseringens möjligheter. Arbetet kommer ha stort fokus på digitaliseringsfrågorna de kommande åren.
Du kommer att ingå i en leverantörsreskontra som idag består av ca 20 medarbetare. Arbete innebär att för hela Polismyndigheten bland annat att
hantera flöden inom processen "från beställning till betalning"
avstämningar och andra bokslutsuppgifter kopplade till moms, redovisning och efterlevnad
systemtekniska flöden
agera stöd för verksamheten
delta som kravställare, expert och utförare i olika typer av projekt och utvecklingsaktiviteter.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
minst gymnasieutbildning inom ekonomi eller annan utbildning//erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant
erfarenhet av aktuellt verksamhetsområde inom ekonomi /redovisning

Meriterande
erfarenhet av aktivt deltagande i förändrings- och utvecklingsarbete i projektform
flera års erfarenhet av att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter
flera års erfarenhet av större/komplexa affärssystem så som Agresso/UBW, IFS, MS Dynamics, SAP eller liknande
erfarenhet av arbete inom större och/eller komplexa organisationer



Publiceringsdatum
2023-01-20

Dina personliga egenskaper
Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten och att se din del i helheten. Vi är en stödverksamhet inom Polismyndigheten och därför är din kommunikationsförmåga och vilja att ge god service också av stor vikt. Du är ansvarsfull, noggrann och lösningsorienterad och kan planera ditt arbete i förhållande till verksamhetens behov och arbetstoppar på ett bra sätt. Du är serviceinriktad och trivs med att arbeta både självständigt och att samarbeta i grupp. Att ha intresse för system och digital utveckling samt en vilja att lära nytt är goda egenskaper för att lyckas i rollen.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontakt
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Katarina Lundquist, katarina.lundquist@polisen.se, tel:0105635153
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Elinore Saliba Stark, elinore.saliba-stark@polisen.se
Fackliga företrädare

Facklig kontakt
Lawen Dehghani/SACO tfn: 010-563 85 79,
Sofia Ask/Polisförbundet, tfn 010-563 87 10,
Johan Gertz/Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92,
Karna Tillheden/SEKO Polisen, tfn 010-56 16 627

Övrig information
Arbetsort: Linköping
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Ekonomihandläggare, Ekonomiavdelningen, Finansiell styrning, PAC Ekonomi
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 5 Februari 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten - Linköping - Pac

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Polismyndigheten - Linköping - Pac

Jobbnummer
7365239

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten - Linköping - Pac

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten - Linköping - Pac: