Utbildningsadministratör HR-avdelningen, Kompetensutveckling i Göteborg

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Tjörn, Stenungsund eller i hela Sverige

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.Försäkringskassans HR-avdelningen är en central avdelning där samtliga HR-resurser och stöd finns samlade. Enheten för Kompetensutveckling producerar, levererar och följer upp både fysiska och digitala utbildningar i stora volymer och med brett innehåll till myndighetens medarbetare.

Vi befinner oss nu i ett spännande utvecklingsskede där vi dels satsar stort på utvecklingen mot ett mer integrerat arbetsplatslärande som stärker kompetensutvecklingen inom Försäkringskassan. Vi ser över våra arbetsformer och erbjudanden med syfte att ligga i framkant för att skapa en bra insikt till vad verksamheternas nästa behov är. Vi arbetar snabbfotat med ett relationsbyggande förhållningssätt i fokus.

Administration, utbildningsinsatser, stöd i lärportal
Som administrativ handläggare inom utbildningsadministration skapar du mervärde för verksamheten genom att ge administrativt stöd.

I arbetet ingår att planera och administrera genomförandet av våra interna utbildningar och kompetensutvecklingsinsatser för medarbetare och chefer. Det innebär att i samarbete med ansvariga planera in utbildningstillfällen, planera och boka utbildare samt att sköta administration före, under och efter utbildningstillfället. I arbetet ingår även att ge stöd till ansvariga kopplat till vår lärportal Learning Management System (LMS) i att bygga upp kurser och innehåll. Arbetet innebär många kontakter med chefer och medarbetare på Försäkringskassan.

Utöver arbete i vår lärportal arbetare du i vårt resursplaneringsverktyg, Excel och Outlook. I rollen tillkommer även andra administrativa uppdrag, exempelvis ekonomiadministration. Du kommer att medverka i olika förbättringsarbeten och arbetsgrupper för att bidra till verksamhetens utveckling. Du kommer även bidra i implementeringsarbete och förvaltningsarbete kopplat till LMS.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som:

• har slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har erfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter
• är serviceorienterad och flexibel inför andras önskemål och behov
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt och uppnår resultat enligt överenskommelse
• har god samarbetsförmåga och uppskattar att arbeta i team
• har datorvana
• har en god förmåga att prioritera i ditt arbete på ett effektivt sätt.

Det är meriterande om du:

• har erfarenhet av utbildningsadministration
• har erfarenhet från en samordnande eller koordinerande roll
• har förståelse för och erfarenhet av arbete i LMS som att utforma och publicera kurser
• har kunskap och erfarenhet av utvecklingsarbete kopplat till LMS
• har erfarenhet av upphandling och implementering av LMS
• har arbetat med fakturahantering
• är stabil som person och trygg i dig själv samt trivs i en dynamisk och föränderlig miljö.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2023-02-02

Övrig information
1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Stockholm, Göteborg, Sundsvall eller Malmö. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning och en anställning hos oss kan även innebära placering i säkerhetsklass.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontakt


Chef: Carina Holm, tel. 010 - 112 25 08 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carin-Maria Dahlberg, 010 113 10 47 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Siv Norlin, tel, 010 116 96 76.Saco-S: Cecilia Silverson, 010 - 115 26 18 och Seko: Johanna Grundström, tel. 010 115 30 44.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 15 februari 2023. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Försäkringskassan (org.nr 202100-5521), http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss

Jobbnummer
7404475

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: