Tysktalande kommunikatör och projektledare för event

Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm, Huddinge, Sollentuna, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

I rollen som kommunikatör och projektledare ansvarar du för kurser, seminarier och event. Det är viktigt att du är duktig på omvärldsbevakning och har en lyhördhet för vilka näringslivsfrågor som är intressanta att lyfta fram i handelskammarens medlems- och kundaktiviteter. Du kommer själv att få skapa program och inbjudningar med hjälp av våra digitala system, kontakta talare, skriva inbjudande texter för evenemangen och marknadsföra dem i våra digitala kanaler, ibland med hjälp av stödjande artiklar. Målgruppsanalysen är viktig för att mottagarna ska känna att seminarierna är relevanta.

Tjänsten innebär också kontakt med leverantörer inom teknik, catering och lokaler liksom partner till de olika evenemangen. Du tar fram en budget och följer upp genomförda event. På plats på evenemangen representerar du handelskammaren i din yrkesroll.

Du kommer att rapportera till kommunikationschefen och ingå i ett positivt och kreativt team som jobbar målinriktat och självständigt. Ett gott samarbete med kollegorna värderas också högt.

För att lyckas i rollen krävs att du är en erfaren projektledare inom PR eller event med goda skrivkunskaper.

Förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift på både tyska och svenska är en förutsättning för att lyckas i arbetet. Du tar egna kontakter och har erfarenhet av arbete med kundperspektiv.

Som person är du självgående, kreativ, flexibel och en god organisatör. Du har ett strategiskt och affärsmässigt perspektiv på vad event kan göra för handelskammarens medlemsverksamhet. Inte minst är du stresstålig och beredd på att saker kan förändras i sista stund.

Vi söker dig som har högskoleexamen eller motsvarande eftergymnasial utbildning och minst 3 års praktisk erfarenhet av PR eller eventplanering.

Tysk-Svenska Handelskammaren är sedan 1951 den naturliga tjänste- och medlemsorganisationen för industri- och handelsförbindelser mellan Tyskland och Sverige. Tysk-Svenska Handelskammaren tillhör det globala nätet av tyska utlandshandelskamrar, AHK, och är med cirka 1 150 medlemsföretag och omkring 60 medarbetare i Stockholm samt Malmö den största utlandshandelskammaren i Sverige.

Affärsområdet Communications, Members & Events består av fem personer som ansvarar för handelskammarens externa kommunikation, medlemsservice samt event- och seminarieverksamhet.

Vårt kontor är beläget på Valhallavägen i Stockholm, i ljusa och moderna lokaler. Alla medarbetare präglas av stark sammanhållning och teamkänsla. Du kommer att få arbeta i en spännande företagskultur med inslag från både tysk och svensk kultur.

På handelskammaren värnar vi om balans mellan arbetsliv och fritid vilket gör det möjligt att kombinera ansvarsfullt arbete med familjeliv och fritid.

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt eller efter överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Vi erbjuder dig ett konkurrenskraftigt anställningserbjudande med fördelaktiga villkor.

Publiceringsdatum
2018-07-06

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Mallander eva.mallander@handelskammer.se 086651855

Företag
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Adress
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM

Kontorsadress
Valhallavägen 185

Jobbnummer
4239285

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB: