Två lärare i förskoleklass/förskollärare till Flatåsskolan

Göteborgs kommun / Förskollärarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla förskollärarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, grundsärskolan, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 162 kommunala grundskolor där nästan 61 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning


Publiceringsdatum
2021-05-12

Arbetsuppgifter
Flatåsskolan är en F-6 skola med ca 450 elever och ett lågstadium som består av tre paralleller. Skolan har trevliga lokaler och en inspirerande och fin skolgård med utomhusklassrum med tillgång till en odlingsträdgård. Flatåsskolans arbetar sedan många år tillbaka med profilen utomhuspedagogik vilken innebär att eleverna får möjlighet att arbeta utomhus och i andra miljöer än i skolans lokaler. Syftet är att koppla undervisningen till samhället och naturen runtomkring och på så sätt skapa en undervisning med mening och engagemang. I F -3 har eleverna utomhuspedagogiken schemalagd en dag i veckan. Som lärare hos oss möter du positiva och glada kollegor som tillsammans utvecklar undervisningen och ser till alla elevers bästa.

Nu söker vi två lärare i förskoleklass/förskollärare där den ena tjänsten är i förskoleklass och på fritids och den andra tjänsten är som "löpare" i förskoleklass och resterande är som resurs. Som lärare hos oss ingår du i ett arbetslag/spår F-3 som tillsammans arbetar för eleverna i spåret. Du samverkar också med lärarkollegor för att planera och utveckla din undervisning. Du kommer att ingå i grupper för kollegialt lärande och det finns möjlighet att ingå i en av skolans styrgrupper.

På Flatåsskolan arbetar vi sedan en tid med ett förhållningssätt och en lektionsstruktur enligt TCRWP (Teachers College Reading and Writing Project). Vi utvecklar oss fortlöpande inom detta genom att pröva minilektioner och ha kollegiala samtal. Genom detta arbetssätt får eleverna möjlighet att utveckla en reflekterande och djup läsförståelse samt blir aktiva och skickliga skribenter som vågar och kan göra sina röster hörda i ett demokratiskt samhälle. Arbetssättet främjar alla elevers lärande oavsett språklig bakgrund och kunskapsnivå samt att de lär av varandra.

Vi som arbetar på skolan tror på alla elevers vilja och förmåga att inhämta kunskap. Vi uppmuntrar och stimulerar eleverna till att växa och utvecklas genom sitt skolarbete.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerade lärare i förskoleklass eller förskollärare. Det är meriterande med några års erfarenhet men vi välkomnar även nyexaminerade. Har du erfarenhet utav TCRWP ser vi det som meriterande.

Vi vill att du som söker har förmågan att utifrån ett pedagogiskt perspektiv se elevers olika behov och möta dem efter sina förutsättningar. Du har förmåga att skapa en trygg och stimulerande lärandemiljö för eleverna. Du är en tydlig och strukturerad ledare och viktigt är också att du skapar goda relationer med elever, föräldrar och kollegor och har en vilja att vara med och utveckla skolans verksamhet.

Har du även en god planeringsförmåga samt förmågan att arbeta lugnt och metodiskt och bidra med nya idéer och perspektiv i arbetsrelaterade frågor ser vi det som mycket positivt. Gärna på ett prestigelöst sätt tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Viktigt är att du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Tjänsten kan komma att tas i förbehåll av redan anställd personal.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Start i augusti 2021. Den ena tjänsten är tillsvidare på heltid och den andra tjänsten som löpare är ett vikariat på 6 månader på heltid. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "G21/568".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Grundskoleförvaltningen

Jobbnummer
5726560

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: