Två åklagaradministratörer till Internationella åklagarkammaren

Åklagarmyndigheten Internationella Åklagarkammaren i Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Internationella Åklagarkammaren i Stockholm i Stockholm, Malmö eller i hela Sverige

Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 400 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle - oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.

Du möter en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.

Din viktiga vardag - dina arbetsuppgifter

Anställningen är placerad på Internationella åklagarkammaren i Stockholm. Som åklagaradministratör möter du en händelserik vardag med varierande arbetsuppgifter.

Du arbetar självständigt men också tillsammans i grupp för att få det administrativa arbetet att fungera. Service är en stor del i ditt vardagliga arbete, både internt och externt. Du jobbar tillsammans med åklagarna och bistår dem i diverse administrativa frågor. Du kommer att delta i förberedelsearbetet för olika åklagarbeslut, exempelvis med att upprätta förslag till direktiv, framställningar och beslut. Via telefon och epost kommer du att ha mycket kontakt med allmänheten och med andra myndigheter, framförallt inom rättsväsendet. Diarieföringen och arkivering sker elektroniskt i vårt datasystem och diarieföring utgör grunden i dina arbetsuppgifter som åklagaradministratör.

Vardagen är händelsestyrd och det kan snabbt inkomna brådskande ärenden som gör att du behöver ta snabba beslut och kunna göra en avvägning på vad som är brådskande eller ej.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

Du måste ha:

Gymnasieexamen
Minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete eller annan relevant utbildning
Som person ser vi gärna att du:

Är noggrann, strukturerad och kan följa de förhållningsregler och rutiner som finns
Är självständig och ansvarstagande
Har förmåga att prioritera, arbeta uthålligt och effektivt.
Är stresstålig då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög
Har lätt för att samarbeta, skapa goda arbetsrelationer och ha ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning
Är serviceinriktad
Du behärskar engelska i tal och skrift, andra språkkunskaper är meriterande. Det är också meriterande med erfarenhet från något serviceyrke och att du har arbetat inom rättsväsendet. Vi vill också att du har god självkännedom, kan ta egna initiativ och har viljan och förmågan att vara med och bidra till att utveckla vår verksamhet.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.

Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.

I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Vi kommer att kalla till intervjuer löpande under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader. Enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2017-07-05

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann Peters, chefsadministratör 010-562 54 77
Emma Lomstedt, personalhandläggare 010-562 50 33
Erika Lejnefors, facklig kontaktperson Saco-S 010-562 70 91
Maria Palmquist, facklig kontaktperson ST 010-562 65 23

Företag
Åklagarmyndigheten Internationella Åklagarkammaren i Stockholm

Adress
Åklagarmyndigheten Internationella Åklagarkammaren i Stockholm
Box 70296
10722 Stockholm

Kontorsadress
Kungsholmsgatan 37, plan 10

Jobbnummer
3592616

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åklagarmyndigheten Internationella Åklagarkammaren i Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åklagarmyndigheten Internationella Åklagarkammaren i Stockholm: