Tullverket söker administrativ handläggare till klareringsverksa - Tullverket - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Strömstad
Tullverket söker administrativ handläggare till klareringsverksa
Tullverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Strömstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Strömstad, Tanum, Dals-Ed, Munkedal
Visa alla jobb hos Tullverket i Strömstad

Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Vi förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Vårt uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har i dag cirka 2 000 anställda. Vikarierande Generaltulldirektör är Göran Ekström.



Tullverkets kärnverksamhet är indelad i två avdelning; Effektiv handel och Brottsbekämpning. Effektiv handel hanterar all in- och utförsel av varor och transportmedel.

Kompetenscenter Klarering, utgör den del i processen Effektiv handel som ansvarar för att rätt tull och andra avgifter tas ut för de varor som förs in och ut ur landet, samt för kontrollen av att in- och utförselreglerna följs. Totalt i Kompetenscenter Klarering Sverige ingår ca 240 tjänstemän.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som administrativ handläggare inom klareringsverksamheten kommer du vara ett stöd till verksamhetens handläggare i frågor som berör klareringsverksamheten.

Det innebär ingen myndighetsutövning utan besluten tas av verksamhetens handläggare.

Som administrativ handläggare kommer du arbeta i ett flertal elektroniska system. Det innefattar även viss telefonkontakt med speditörer, företag, privatpersoner och andra myndigheter. Även praktiska arbetsuppgifter kan bli aktuella som ex. fordonsredogörare.

Arbetet kombinerar återkommande inslag med ständigt nya frågeställningar och situationer vilket innebär att den administrativa handläggaren behöver vara både flexibel i sitt tänk och lösningsorienterad.

Du kommer arbeta såväl i grupp som individuellt.

Arbetstiden / normtiden är måndag till fredag 08:00 - 16:30.

Vi söker dig som har:

avslutad gymnasieutbildning med godkänt betyg i Matte B, Engelska B och Svenska B
avslutad kvalificerad Yrkesutbildning / Yrkeshögskoleutbildning, eller studier om minst 60 poäng / 90 högskolepoäng inriktning inom spedition, logistik, ekonomi/juridik eller minst 5 års dokumenterad erfarenhet av tullrelaterat arbete under de senaste 10 årengod förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska, både i tal och skrift
svenskt körkort, klass B för personbil.
Meriterande om du har:

erfarenhet av arbete inom myndighet med handläggning och administration
erfarenhet av arbete inom service eller liknande arbetsuppgifter, till exempel arbete med kundkontakter
erfarenhet av pedagogiskt arbete
arbetslivserfarenhet inom speditionsbranschen eller från verksamhet som arbetar med utrikeshandel
god förståelse i norska
ett tredje språk, utöver svenska och engelska
goda kunskaper i Office paketet.

Publiceringsdatum
2018-09-24

Dina personliga egenskaper
Arbetet kräver att du som person har stor social kompetens och god samarbetsförmåga. Du är ansvarstagande, serviceinriktad, har integritet och kan utifrån givna ramar självständigt verka inom ett område och våga ta egna initiativ. Andra viktiga egenskaper är att du har förmåga att hantera stora arbetsmängder och prioritera det väsentliga, samt att kunna lösa problem med bra kvalitet. Vidare är det viktigt att du är noggrann och att du har gott omdöme samt har en god förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
PER 2018-684.

Placeringsort: Svinesund.

Rekryteringen avser en tidsbegränsad anställning.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan en anställning kan komma i fråga kommer du att drogtestas och vi kommer att begära att du lämnar ett utdrag från polisens brotts- och belastningsregister (PBR-utdrag).

Tullverket värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk mångfald tillför.

För mer information och ansökan

För att kunna söka tjänsten måste du bifoga betyg som styrker dina studier.

Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att ringa Helene Wiborg, tel. 0526-198 08 och Anneli Skarp Hjälmén, tel. 0526-198 03. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85.

Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Mats Hansson, tel. 031-63 38 86 och för Saco-S, Anneli Mannerbjörk, tel. 031-63 37 06.

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning , ska ha inkommit till Tullverket senast den 15:e oktober 2018 .Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tullverket +46 0771520520

Företag
Tullverket

Adress
Tullverket
*
11298 Stockholm

Kontorsadress
*

Jobbnummer
4364511

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tullverket: