Teknisk Säljare till Nordomatic AB i Stockholm

Activpersonal I Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Activpersonal I Sverige AB i Stockholm, Karlskrona, Göteborg, Markaryd, Halmstad eller i hela Sverige

ActivPersonal har sedan 2008 framgångsrikt hjälpt våra kunder med att hitta och leverera kompetent personal. Vi är en personlig och engagerad personalpartner. Vi levererar effektiva, flexibla och skräddarsydda lösningar för alla typer av företag, oberoende av storlek. Vi är sedan 2009 via Kompetensföretagen, ett auktoriserat bemanningsföretag och sedan juli 2019 även ett auktoriserat rekryteringsföretag. Vi har AAA i kreditvärdighet enligt Bisnode. Du kan läsa mer om oss på activpersonal.se

Nordomatic är en specialiserad tillväxtkoncern med fokus på 'smart buildings' och energieffektivisering i större fastigheter. Verksamheten startade 1967 och är idag den ledande, oberoende partnern inom fastighetsautomation med c: a 400 medarbetare och en omsättning som överstiger 800 MSEK. Koncernen är verksam i Sverige, Danmark och Norge. I Sverige finns kontor på 8 platser i landet. Nordomatics huvudkontor ligger i Stockholm/Tyresö. Våra medarbetare har givit oss höga poäng i ENPS (Employee Net Promotor Score). Snittresultatet i Sverige är 11, och resultat över 20 anses visa att medarbetarna verkligen trivs. På Nordomatic är resultatet i Sverige 38, och i Danmark 30, vilket vi är väldigt stolta över! Vi är också certifierat Karriärföretag 2017. Lär mer om oss på www.nordomatic.se

Vill du bidra och verka i en bransch där megatrender som IoT, hållbarhet, energibesparing och digitalisering är vardag?

Nordomatic är störst i Sverige inom styrentreprenad samt lokalt marknadsledande. Vi söker nu en Senior Teknisk Säljare till vårt kontor i Globen med tidigare erfarenhet från vår bransch eller närliggande.

Arbetsbeskrivning
Som Senior Teknisk Säljare på Nordomatic kommer du aktivt arbeta med våra befintliga och nya kunder i Mälardalen. Våra huvudkunder utgörs av byggbolag, konsultbolag, installationsföretag samt fastighetsägare där vi som partner tillhandahåller kundorienterade och anpassade lösningar. Det är viktigt att du är van vid att möta kunder face to face och kan sälja in helhetslösningar, eller den lösning som passar enskild kund bäst. Till ditt stöd, i större upphandlingar, kommer du att ha din enhet och närmaste chef. I dialog med försäljningschefen samt projektledaren ansvarar du för hela säljprocessen. Vi uppskattar att du kommer arbeta med runt 30% sälj och 70% kalkylering, 90% befintliga kunder och 10% nykundsbearbetning. Du kommer att utgå från vårt kontor i Globen med möjlighet att även arbeta via det kontor som vi har i Solna.

Du är helt enkelt specialist på att skapa långsiktiga och lönsamma relationer!

Vi erbjuder
För rätt person erbjuder vi en varierande säljtjänst och arbetsmiljö fylld av utmaningar, arbetsglädje och möjlighet till personlig utveckling i ett innovativt samt marknadsledande företag inom en framtidsbransch. Hos oss hjälps vi åt, har korta beslutsvägar och en stark teamkänsla med ett gemensamt mål att lyckas tillsammans. Vi erbjuder fast lön + bonus + tjänstebil samt ett fritt arbete där du kan styra din tid.

Erfarenhet som krävs

Du som söker tjänsten skall ha minst sju års dokumenterad erfarenhet som säljare (B2B), projektledare eller projektör alternativt likvärdig från fastighetsinstallationsbranschen. Som person är du tekniskt intresserad och kunnig. Att arbeta med dator, Officepaketet framförallt Excel och CRM-system är helt naturligt för dig. Du har körkort samt behärskar svenska i tal och skrift.

Vi ser att du har följande egenskaper

• Är en person med både driv och energi.
• Har erfarenhet och förmågan att presentera lösningar och vilja hjälpa kunden
• Du har ett gott affärssinne och förmågan att inge förtroende vilket leder till långsiktiga relationer med dina kunder.
• Du är resultatorienterad, ihärdig och tålmodig.
• Din drivkraft är att göra affärer och du har en utpräglad känsla för avslut.
• Är en lagspelare som gläds åt dina kollegors framgångar

Personliga egenskaper
För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du är en person som stimuleras av att besöka kunder och som har stort driv, du tycker om att förhandla och har förmågan att hjälpa kunden att få den tekniskt och ekonomiskt bästa lösningen för sin verksamhet. Det är viktigt att du är lagspelare som ser nyttan för hela företaget, samtidigt som du kan arbeta självständigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med ActivPersonal och du är välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jimmy Rossi på 072- 001 12 04 vid frågor. Urval och intervjuer sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-12-10

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Activpersonal i Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Activpersonal i Sverige AB (org.nr 556755-8019), http://www.activpersonal.se

Arbetsplats
ActivPersonal AB

Jobbnummer
4995436

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Activpersonal I Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Activpersonal I Sverige AB: