Teknisk förvaltare till Lokalfastigheter i Sundbyberg AB

Lokalfastigheter i Sundbyberg AB / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lokalfastigheter i Sundbyberg AB i Sundbyberg

Sundbyberg är en snabbt växande stad. Allt fler människor vill flytta hit vilket innebär ett stort behov av kommunala lokaler. Lokalfastigheter i Sundbyberg AB startades 2017 och ägs av Sundbybergs stad. Bolaget har 15 anställda och en omsättning på ca 135 mkr med kontor i Hallonbergens centrum. Lokalfastigheter förvaltar 261 000 kvm och uppdraget är att göra det på ett hållbart och effektivt sätt.

Vill du vara med att bygga upp vår förvaltningsavdelning och ta helhetsansvaret över energieffektivisering och fastighetsdriften? Trivs du i en arbetsledande position och har erfarenhet av att följa upp entreprenörsavtal? Vill du vara med och bidra till att Sundbyberg kan erbjuda skolor och förskolor med bra miljö? - Då har vi möjligheten för dig.

Lokalfastigheter är inne i ett expansionsskede och uppbyggnadsfas och nu söker vi en Teknisk förvaltare till förvaltningsavdelningen. Avdelningen består i dag av fyra fastighetsförvaltare med geografiskt ansvarsområde samt en drifttekniker och fastighetstekniker.

Teknisk förvaltare rapporterar till Förvaltningschefen.

Tjänsten

Som teknisk förvaltare är du ansvarig för den dagliga fastighetsdriften och arbetsledning av teknikerna. Du ser till att tillsyn, skötsel och löpande underhåll genomförs på byggnader, installationer och mark men blir även länken till förvaltarna och den långsiktiga underhållsplanen.

Konkreta arbetsuppgifter som teknisk förvaltare kan exempelvis vara:

* Medverka till upprättande av drift- och underhållsbudget för fastigheterna tillsammans med förvaltarna
* Uppföljning av media (el, värme, VA och kyla), kostnad och förbrukningar
* Medverka vid projektering och förberedelser vid ny- och ombyggnadsprojekt
* Ansvara för myndighetskontakter beträffande tekniska frågor
* Ansvara, planera, genomföra och åtgärda systematiskt brandskydd, lagstadgade krav, myndighetsbesiktningar och skyddsronder i fastigheterna
* Bevaka lagar och intressen rörande den tekniska förvaltningen av fastigheter
* Ansvara för driftinstruktioner
* Upphandling, inköp, kontroll och uppföljning av service- och driftavtal, av entreprenörer och leverantörer samt utvärdering av ramavtal kopplade till dessa. Ansvara och administrera åtgärder inklusive kontraktsmöten med årsentreprenörer i samarbete med förvaltare och fastighetstekniker.
* Energioptimering och energieffektivisering av förvaltade lokaler
* Utveckla system och rutiner för driftoptimering



Vem är det vi söker

En förutsättning för att trivas i rollen som teknisk förvaltare är att du lockas av att få vara med i uppstarten av ett fastighetsbolag och få möjligheten att bidra med tidigare erfarenheter av teknisk fastighetsdrift, energioptimering, rutiner kring entreprenörsavtal etc. Din utbildningsbakgrund är eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik/förvaltning eller motsvarande. Du har minst 3 - 4 års erfarenhet av teknisk förvaltning och arbetsledning. Vi ser även att du har kunskap om energioptimering och energieffektivisering samt goda kunskaper om ex PBL, fastighets- och entreprenadjuridik samt lagar gällande fastighetsägarens ansvar. Meriterande är om du har erfarenhet av LOU. God datavana samt B-körkort är även det en förutsättning för rollen.

Som person trivs du med ansvar och möjligheten att få strukturera upp ditt och andras arbete, på Lokalfastigheter blir du experten kring teknisk förvaltning. Du är tydlig och kommunikativ i ditt ledarskap och trivs med många kontaktytor. Då det i rollen ingår både dagligt operativt arbete samt ett strategiskt inslag kring teknisk förvaltning så ser vi att du har förmåga att se sammanhang och kunna prioritera bland uppgifter. Du bör också vara flexibel och trivas i en miljö där det sker mycket förändringar och kunna se det som en möjlighet i stället för ett hinder.

Vi som arbetar på Lokalfastigheter vill vara affärsmässiga, kunniga och enkla att samarbeta med. Känner du igen dig i detta och vill bli vår tekniska förvaltare? Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2018-11-09

Kontaktuppgifter för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Lokalfastigheter med Experis Engineering och rekryteringskonsult Anna Setterberg, 08 764 25 83. Välkommen att höra av dig med frågor gällande tjänsten eller din ansökan.

Rekrytering sker löpande med tillträde omgående eller enlig överenskommelse så vänta ej med att skicka in din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-07
Ange följande referens när du ansöker: 861a5414-1d2a-
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Setterberg Anna.Setterberg@se.experis.com 08 764 25 83

Företag
LOKALFASTIGHETER I SUNDBYBERG AB

Adress
LOKALFASTIGHETER I SUNDBYBERG AB
17407
17407 0183

Kontorsadress
Lötsjövägen 1b

Jobbnummer
4448607

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lokalfastigheter i Sundbyberg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lokalfastigheter i Sundbyberg AB: