Supportspecialist sökes till VGR IT:s Support Center! - Dagtid

VGR IT, Support Center, Service Desk, 60154 Bas/IT Beställning / Supportteknikerjobb / Borås
2019-03-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supportspecialist sökes till VGR IT:s Support Center! - Dagtid" (publicerad 2019-03-21) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos VGR IT, Support Center, Service Desk, 60154 Bas/IT Beställning i Borås

Vill du bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Som Västra Götalandsregionens (VGR) IT-organisation är VGR IT:s uppgift att skapa de rätta tekniska förutsättningarna för VGR:s 53 000 medarbetare, både idag och i framtidens vårdinformationsmiljö.

Vi är 600 medarbetare som varje dag är med och gör skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare genom att ansvara för drift, support, förvaltning och utveckling av IT-stöden som används i VGR:s verksamheter. Läs mer på www.vgregion.se/it

Vill du jobba med IT-support där fokus ligger på IT och att hjälpa människor? Skulle du helst vilja slippa jobba långa kvällar och helger? Då ska du läsa vidare och se vad vi har att erbjuda dig! Du kommer få möjlighet att arbeta som supportspecialist i en av Sveriges största IT-organisationer nämligen VGR IT Support Center! På Support Center arbetar vi kontinuerligt för att förbättra och förenkla våra arbetssätt för att underlätta för våra medarbetare.

Ditt uppdrag

Du kommer att arbeta i en kundsupport med att ta emot inkommande ärenden från VGR:s anställda som önskar hjälp i olika ärenden rörande PC, telefoni, skrivare, nätverk eller serverutrustning. Inkommande ärenden kommer framförallt via telefon men även via vårt ärendehanteringssystem. Du har inga merförsäljningskrav eller andra säljkrav utan de kraven vi har är att du ska ge bästa möjliga service till våra kunder.

Vi kommer ge dig en gedigen introduktion och relevant utbildning som ger dig kunskap att lösa inkomna ärende på ett effektivt och professionellt sätt.

Arbetstiden är dagtid.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället där du med dina insatser bidrar till Västra Götalandsregionens vision "det goda livet", samtidigt som du får ett intressant arbetsinnehåll.

Du blir en del av ett team som vill ge support i världsklass till våra kunder. Du kommer få en närvarande & stöttande chef, som engagerar sig i sina medarbetare & deras utveckling och välbefinnande. Du blir en del av ett trivsamt team med en positiv laganda och trevliga arbetskamrater.

Vi eftersträvar en god balans mellan arbetsliv och privatliv och värnar om våra medarbetares hälsa. Läs mer om våra förmåner här: http://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/dinaformaner/

Vilka kvalifikationer ska du ha?

- Tekniska kompetens inom PC, telefoni, skrivare, nätverk och serverutrustning.
- Erfarenhet från teknisk support.
- Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Vi ser att det är meriterande om du har:

- Verksamhetskunskap inom Hälso- och Sjukvård eller erfarenhet och system som är regiongemensamma för Västra Götalandsregionen.
- Kunskaper om LEAN och ITIL
- Erfarenhet av att ha gett support i Office 365.

Vem är du?

Vi ser att du är en serviceinriktad problemlösare vars främsta drivkraft är att hjälpa våra kunder och ge dem en positiv kundupplevelse. Med en lugn och trygg kommunikation hjälper du våra kunder på bästa sätt. Du är en lagspelare som gillar att lösa varierande tekniska utmaningar.

Det är viktigt för oss att du har en helhetssyn samt att du står bakom och kan arbeta utifrån vår värdegrund:

- Tillsammans gör vi varandra framgångsrika.
- Vi lyssnar in. Vi lyssnar av.
- Feedback bidrar till vår utveckling.

Publiceringsdatum
2019-03-12

Övrig information
Som organisation eftersträvar vi jämlikhet där alla medarbetare ska ha lika möjligheter och rättigheter till att utvecklas, göra ett bra arbete och trivas på arbetsplatsen.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 2019/1802
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erik Westlund, Enhetschef 076 - 560 88 28
Malin Sandersson, Sektionschef 0730-76 72 60

Företag
VGR IT, Support Center, Service Desk, 60154 Bas/IT Beställning

Adress
VGR IT, Support Center, Service Desk, 60154 Bas/IT Beställning
Lillhagsparken 5
40544 Göteborg

Kontorsadress
Lillhagsparken 5

Jobbnummer
4663857

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från VGR IT, Support Center, Service Desk, 60154 Bas/IT Beställning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos VGR IT, Support Center, Service Desk, 60154 Bas/IT Beställning: