Supportmedarbetare - arbeta med administration av internt stöd - Regeringskansliet - Butikssäljarjobb i Stockholm
Supportmedarbetare - arbeta med administration av internt stöd
Regeringskansliet / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg
Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Stockholm

Regeringskansliets Kontaktcenter, Förvaltningsavdelningen

Som medarbetare hos oss kommer du ha en samordnande roll och arbeta med många kontaktytor internt inom Regeringskansliet. Din roll blir att ge administrativt stöd och service. Du arbetar i ett högt tempo med fokus på problemlösning och leverans. Om du har viljan att lära dig mer och trivs med att ge service kan vi erbjuda ett arbete där du kan utvecklas tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Regeringskansliet har ca 4 500 medarbetare och för att kunna vara ett effektivt stöd till regeringen är det viktigt att allt det praktiska fungerar. RK Kontaktcenter är Regeringskansliets interna supportfunktion dit anställda vänder sig med alla tänkbara frågor. De medarbetare vi nu söker kommer tillsammans med sina kollegor huvudsakligen arbeta med personal- och behörighetsadministration vid framförallt nyanställningar, förändringar och avslut. Vi söker dig som vill arbeta med att ge våra beställare i departementen och utlandsmyndigheterna dagligt stöd och service.

I de huvudsakliga arbetsuppgifterna ingår att koordinera och samordna Förvaltningsavdelningens leveranser kring anställningsadministration. Du kommer att besvara och lösa olika ärenden som inkommer in via webbformulär, e-post och telefon. Det innebär bl.a. att registrera, lösa, återkoppla och fördela ärenden samt kvalitetssäkra svar. I tjänsten kan även ingå att besvara inkommande supportsamtal och supportärenden. Som supportmedarbetare har du en viktig roll som bidrar till en effektiv verksamhet.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se

Din bakgrund
För tjänsten krävs gymnasieutbildning och minst ett års erfarenhet från en supportfunktion där du arbetat med kundkontakt via telefon och e-post. Du har arbetat med många kontaktytor och parallella processer, trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och är van vid att arbeta under tidspress. För att snabbt komma in i rollen ser vi att du redan har kunskaper i ett ärendehanteringssystem.

Det är meriterande med tidigare erfarenhet av arbete i en större organisation samt av administrativt arbete och liknande arbetsuppgifter.

Dina egenskaper
För att passa i rollen ser vi att du är en flexibel person som trivs i en miljö där du dagligen behöver prioritera bland och hantera olika supportärenden. Samtidigt är det viktigt att du är en kvalitetsmedveten, ansvarsfull och stabil person som behåller lugnet under press. Du har en god samarbetsförmåga och motiveras av att arbeta med människor och leverera god service.

Publiceringsdatum
2018-05-02

Övrig information
Ett flertal tidsbegränsade anställningar t.o.m. 31 december 2018. Det kan finnas möjlighet till fortsatt anställning.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om befattningen, kontakta tf sektionschef Mehdi Talebi på telefon 08-405 83 13. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Ola Bergström på telefon 08-405 58 62. Fackliga representanter nås via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00, Saco (Jesper Svarén), Seko (Erik Wilhelmsson) samt ST. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 8 maj 2018.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 500 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Regeringskansliet

Adress
Regeringskansliet
Förvaltningsavdelningen
10333 Stockholm

Kontorsadress
Förvaltningsavdelningen

Jobbnummer
4118516

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet: