Strateg som vill utveckla vår framtida kundservice

Trafikförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikförvaltningen i Stockholm, Upplands Väsby, Nacka eller i hela Sverige

Om tjänsten

Tjänsten innebär att utifrån resenärens behov utveckla och uppdatera strategier kring kundservice.
Detta genom att löpande analysera utvecklingen på marknaden, trender och teknisk utveckling samt hantering av intressent- samt omvärldskrav.


Det är ett stort fokus på kundservice och utifrån detta arbete och vår kundservicestrategi fördjupas nu arbetet med att förbättra kundservicen med utgångspunkt i våra identifierade behovsgrupper och servicelöften.
Ett annat viktigt område är att se över och analysera trafikförvaltningens strategiska inriktningar och ställningstaganden vad gäller olika initiativ och eventuella samverkansområden, exempelvis mellan kollektivtrafik och andra mobilitetstjänster. Det här är en utåtriktad och samverkande roll där du kommer att etablera egna nätverk för att fånga upp och koordinera de delar som berör kundservice och trafikinformation inom förvaltningen idag, och för att på bästa sätt möta omvärldens förväntan ur ett långsiktigt perspektiv.

För att lyckas bra i rollen behöver du ha erfarenhet av att analysera kundmönster och kundgrupper. Du har erfarenhet av att arbeta med kundupplevelser/kundservice och konsumentbeteende, och förstår dess drivkrafter samt förväntningar.


Att jobba hos oss

Vi jobbar varje dag med att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2 860 000 resenärer. Det betyder att din insats gör skillnad. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor bidrar du till Stockholms samhällsutveckling i en organisation som ligger i framkant när det gäller miljö och hållbarhet.

För att lyckas med uppdraget bygger vårt arbete på vår värdegrund som kortfattat sammanfattas med orden: öppenhet, kompetens, pålitlighet, samverkan.

Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler på västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken. Här finns en uppsjö av lunchrestauranger och bra promenadstråk. Motion och hälsa är viktigt för oss och förutom friskvårdsbidrag erbjuder vi en rad olika hälsofrämjande aktiviteter.

Vem är du?


Vi söker dig som har en högskoleexamen inom kommunikation eller motsvarande arbetserfarenhet. Det är meriterande om du har en projektledarutbildning eller utbildning inom kundservice eller Service management. Det är viktigt med en mycket god skrivarförmåga då rollen framtar rapporter och utlåtanden.Vi ser gärna att du har ett intresse för kollektivtrafik och förmåga att både utveckla egna idéer och analysera initiativ för att lyfta kundserviceperspektivet.

Du har tidigare erfarenhet från att arbeta i en komplex omgivning med många interna och externa intressenter. Därför förstår du värdet i att skapa och bevara goda relationer och du anpassar också din tydliga kommunikation efter mottagare.

Som person är du utåtriktad och initiativtagande, du tycker om att hitta alternativa lösningar om problem uppstår. Vidare så är du är strukturerad och van att självständigt ansvara för ditt arbete och driva egna processer gentemot utstakade mål.


Information och ansökan

Har du frågor eller funderingar om tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef, Niclas Blomqvist tfn; 070-786 3086. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Jannica Chinos tfn; 070- 786 3674.


Fackliga representanter:
SACO, Mounir Ainholm, tfn; 08-686 3652
VISION, Anita Buske, tfn; 08-686 3826

Du är välkommen att ansöka redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.

Var med och utveckla framtidens kollektivtrafik tillsammans med oss. Som en del av Stockholms läns landsting ansvarar vi för att alla som bor i eller besöker länet, ska kunna resa med en modern, tillgänglig och säker kollektivtrafik. Med oss tar du dig fram smidigt och miljövänligt på land och till sjöss.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Kontorstider Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-06-15

Ersättning
Heltid
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jannica Chinos jannica.chinos@sl.se

Företag
Trafikförvaltningen

Adress
Trafikförvaltningen
Lindhagensgatan 100
10425 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 100

Jobbnummer
4206278

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikförvaltningen: