Specsavers Lindesberg söker butikssäljare / klinisk assistent!

Retail Staffing Sverige AB / Butikssäljarjobb / Lindesberg
2022-08-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Specsavers Lindesberg söker butikssäljare / klinisk assistent!" (publicerad 2022-08-24) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retail Staffing Sverige AB i Lindesberg, Nora, Örebro, Karlskoga, Västerås eller i hela Sverige

Att bli en del av Specsavers innebär också att dela vår vision om att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla. Vi har mer än 31 miljoner kunder världen över, och över 30 000 partners och medarbetare. Vi är alltid på jakt efter nya medarbetare som vill följa med på vår resa och göra en verklig skillnad.

Vi söker en person till en kombinerad roll som säljare och klinisk assistent som vill vara en del av vårt team på Specsavers butik i Lindesberg. Du kommer att få delta i en gedigen introduktionskurs där du lär dig allt om optikbranschen och hur vi arbetar. Efter kursen kommer du att vara den expert som kunderna träffar i vår butik. Utöver utbildning till säljare på butiken, få du inom den utökade rollen som klinisk assistent genomgå ytterligare en intern vidareutbildning med individuellt upplägg för att kunna arbeta med "Optiker On Demand". Det innebär att optikern är med på distans via videolänk och du som klinisk assistent möter kunden på plats i butiken och genomför synundersökningen tillsammans med optikern. Anställningsgraden är ca 60% med stora möjligheter till mertid. Tjänsten ska tillsättas omgående eller enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Butikens öppettider är mån-ons 09-18, tors-fre 08-18, lör 09-15 eller 10-14 och söndagar stängt.


Erfarenhet och utbildning:
Vi förväntar oss inte att du ska ha någon tidigare erfarenhet inom optik, men det är meriterande. Du har några års arbetslivserfarenhet som säljare inom detaljhandeln, är van vid att arbeta med aktiv personlig försäljning och att leverera en hög servicenivå.

Dina arbetsuppgifter innebär:

* Hälsar kunderna välkomna, berättar varför det är så viktigt att göra en synundersökning och förklarar vårt koncept och erbjudanden
* Hjälper kunderna att hitta rätt båge, glas och/eller kontaktlinser - baserat på optikerns rekommendationer
* Ser till kunderna lämnar butiken med ett leende på läpparna - och att de gärna kommer tillbaka
* Är en ambassadör för Specsavers mål att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla
* Är optikerns förlängda arm och deltar i genomförandet av synundersökningar i rollen som klinisk assistent
Som person är du:

* Du är en teamplayer och trivs med att arbeta i högt tempo
* Du bygger bra relationer och skapar förtroende hos kunderna och älskar försäljning
* Du har god datorvana, är intresserad av tekniska lösningar och att lära dig ny teknisk utrustning
* Du är en driven och arbetsvillig person som tycker om att ta ansvar
* Du är nyfiken och har lätt för att lära nytt, utveckla dina färdigheter och växa inom arbetsrollen
* Du har tålamod, god kommunikationsförmåga och är mån om att hitta lösningar
* Du är strukturerad, analytisk och mycket noggrann
* Du strävar efter att erbjuda bästa möjliga kundupplevelse i samarbete med ett team av experter
* Du är entusiastisk över möjligheten att arbeta inom ett innovativt företag vars mål är att förändra och utveckla landets ögonhälsa

Publiceringsdatum
2022-08-17

Så ansöker du
I samband med denna rekrytering samarbetar Specsavers med Retail Staffing.

För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Specsavers är världens största privatägda optikerföretag och grundades 1984 av optikerparet Doug och Mary Perkins.
Sedan starten har Specsavers fortsatt sin expansion och tagit klivet från att vara en brittisk angelägenhet till att först bli europeiskt och sedan globalt. Nu är Specsavers etablerat i Storbritannien, Irland, Holland, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Australien och Nya Zeeland.

I dagsläget har Specsavers drygt 1500 butiker runt om i världen med fler än 30 000 medarbetare varav 500 personer på huvudkontoret på Guernsey och fler än 200 anställda på de olika landskontoren.

Under de senaste åtta åren har företagets brittiska verksamhet fått utmärkelsen "Most trusted brand of optician's" av läsarna till Readers Digest.

Varaktighet, arbetstid
Deltid Tillsvidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Retail Staffing Sverige AB

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Retail Staffing Sverige AB (org.nr 556978-3219), http://www.retailstaffing.se

Arbetsplats
Retail staffing - Bemanning&Rekrytering inom Butik/E-commerce/Event/Pop-Up/Kundt

Kontakt
Retail Staffing Recruiter
Nicolina Hansson
nicolina.hansson@retailstaffing.se
0705 08 41 90

Jobbnummer
6890553

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retail Staffing Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retail Staffing Sverige AB: