SOS International söker dig som vill arbeta med skadereglering!

SOS International AB / Bankjobb / Danderyd
2022-05-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SOS International söker dig som vill arbeta med skadereglering!" (publicerad 2022-06-27) ⬅️


Visa alla bankjobb i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS International AB i Danderyd, Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

SOS International söker dig som vill arbeta med skadereglering under sommaren och hösten!
Om SOS International - en av Nordens ledande assistansorganisationer
SOS International är den ledande assistansorganisationen i Norden. Från våra larmcentraler i Danmark, Sverige, Norge och Finland tillhandahåller vi akut personlig assistans över hela världen. SOS International erbjuder ett brett utbud av lösningar i form av personlig assistans och utrustning - före, under och efter en resa. Vår produktportfölj innehåller anpassningsbara white label-lösningar inom områden som världsomspännande resor bistånd, hälso-och sjukvård, vägassistans, krishjälp, spårning, och hemassistans.I Norden är vi cirka 1200 medarbetare varav 200 i Sverige.

Vill du ha ett utmanande och meningsfullt arbete och trivs med att använda telefonen som arbetsredskap? Vi på SOS har en stark position på marknaden och har nu fått in en ny spännande affär inom skadereglering där vi kommer reglera mobiltelefonskador samt motorskador inom hemförsäkring.
Vi drivs av att tillsammans med våra kunder erbjuda bästa tänkbara service och behöver nu stärka upp med personal för uppdragstarter den 26/6 och den 15/8. Båda uppdragen löper till och med den 30/11 med möjlighet till förlängning inom vår organisation. Nu söker vi dig som vill utvecklas och vara del av en fartfylld operativ
verksamhet och erbjuda kvalificerad hjälp och utveckling inom skadereglering.

Ditt dagliga arbete
Arbete med skadereglering på SOS International innebär att via mejl och telefon hjälpa människor som råkat ut för olika typer av olyckor och förluster avseende sakskadereglering eller motorskadereglering. De skadedrabbade behöver din hjälp och service att få sin skada utredd, där du ser till att kunden får rätt ersättning och handläggning av skadan. I de flesta fall har du stöd av villkoren för bedömning av ersättning, men i vissa fall behöver du anpassa lösningar efter situationen. Du äger ansvaret för dina ärenden och hanterar dessa från ax till limpa. Rollens förlagda arbetstid kommer att vara fördelade dagtid mellan 07.30-17.15 vardagar enligt schema.
Dina personliga egenskaper
Du tycker om att arbeta med mejl och telefon som arbetsredskap och levererar alltid på en hög servicenivå. För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du är serviceinriktad, engagerad och empatisk. Utöver det söker vi dig som är/har:
• God stress- och simultankapacitet
• Problemlösningsförmåga
• En vilja att hjälpa andra
• God samarbetsförmåga
• Organiserad och ansvarstagande
• Flexibel
I urvalet lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Din bakgrund och erfarenhet
Vi söker dig som älskar att arbeta med service och är noggrann och strukturerad. Du talar och skriver svenska och engelska väl och övriga språkkunskaper är meriterande. Du har en god datorvana. För att få reglera motorskador krävs körkort, du kommer därför få den frågan när du registrerar din ansökan. Reglering av övriga sakskador kräver inte körkort. Vi tar därför emot sökanden med och utan körkort. Vi har som policy att genomföra bakgrundskontroller för denna tjänst hos oss, vilket innebär kreditupplysning samt genom ett registerutdrag säkerställa att ingen tidigare brottslighet förekommit. All utbildning sker internt på SOS International och därför behövs inga tidigare erfarenheter av skadereglering. Du får däremot en fin utbildning av skadereglering med dig vidare i karriären.

Att jobba på SOS International
att jobba på SOS International innebär Ett spännande, omväxlande och utmanande arbete. Du har en viktig roll hos oss och du kommer sitta tillsammans med kompetenta medarbetare i en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är en självklarhet.Vi erbjuder en visstidsanställning på heltid med start: 26/6-30/11 2022 (Sak) alternativt 15/8-30/11 2022 (Motor)

Publiceringsdatum
2022-05-31

Så ansöker du
Känns det här som rätt uppdrag för dig? Då hoppas vi du skickar in din ansökan redan idag! Du ansöker genom att klicka på den röda knappen "skicka ansökan" till höger. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och förbehåller oss rätten att anställa innan tidsfristen.
Frågor?
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten och SOS International är du välkommen att kontakta
Kristin Charlieson, Specialist Customer service & Internal sales,kristin.charlieson@sos.eu

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS International AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "181479".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SOS International AB (org.nr 556506-8581)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
SOS International Swedish Branch AB

Kontakt
Specialist Customer service & Internal sales
Kristin Charlieson
kristin.charlieson@sos.eu

Jobbnummer
6697118

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS International AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS International AB: