Sortiment- och avtalsledare till verksamhetsområde Hjälpmedel, M

Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel / Organisationsutvecklarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel i Malmö, Burlöv, Staffanstorp, Lund, Trelleborg eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.
Är du en framåtriktad person med erfarenhet av upphandling eller samordning? Vill du vara med och säkra att Region Skånes patienter får bästa möjliga hjälpmedel? Vi söker nu en Sortiment- och avtalsledare till verksamhetsområde Hjälpmedel i Malmö! Ta chansen att bli en del av ett team som drivs framåt av utveckling, förbättring och att hjälpa patienter till rätt hjälpmedel.

Hos oss finns idag totalt nio sortiment- och avtalsledare samt en anvisningsstrateg. Dina närmaste kollegor har alla en hälso- och sjukvårdsutbildning i grunden och tillhör olika yrkeskategorier såsom sjuksköterska, arbetsterapeut, logoped, dietist och audionom, vilket skapar en dynamisk grupp. Här delas kompetens mellan yrkeskategorierna för att stärka leveranssäkerheten gentemot patienterna.

Hjälpmedelsverksamheten är ett verksamhetsområde (VO) inom förvaltning Psykiatri, habilitering och hjälpmedel och ansvarar för samtliga hjälpmedelsområden som finansieras av Region Skåne. Här ingår hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära produkter.




Publiceringsdatum
2022-05-20

Arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du att arbeta med förbättringar kopplat till det förskrivningsbara sortimentet som tillhandahålls Region Skånes patienter.

Som sortiment- och avtalsledare har du ett strategiskt och operativt helhetsansvar för ditt sortiment. Du är länken mellan Hjälpmedelsverksamheten, vården och leverantörsmarknaden, vilket betyder att du ansvarar för att samordna upphandlingsarbetet, implementera avtalet och den kontinuerliga avtalsuppföljningen i nära samarbete med inköpare.

Du ansvarar för att utveckla sortimentet, samverka med förskrivare och ta fram underlag till den ekonomiska uppföljningen. I rollen ingår det att du håller dig uppdaterad med vad som händer på marknaden med målbilden att förbättra sortimentet.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en avslutad högskoleutbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta inom projektledning, samordning eller upphandling men det är inget krav. Det viktiga är att du trivs med ett arbete som drivs framåt av ständiga förbättringar. Arbetet kräver att du har språkkunskaper i svenska som lägst motsvarar nivå C1 enligt Europarådets nivåskala.

Det är en fördel om du har goda kunskaper i Excel och har du tidigare erfarenhet av att arbeta i förskrivningssystemet Sesam är det positivt men inget krav. Har du erfarenhet från arbete i vården ses detta som meriterande, och har du tidigare deltagit i upphandlingsarbete eller har erfarenhet från leverantörsmarknaden blir vi extra glada!
För att trivas i rollen är du strukturerad, lösningsorienterad och flexibel samt besitter en god samarbetsförmåga. Du trivs lika bra med att jobba självständigt som i team och eftersom arbetet sker i nära samverkan med interna och externa aktörer är du kommunikativ och pedagogisk i ditt förhållningssätt. En drivkraft för dig är att skapa och bibehålla relationer med de olika samarbetsparterna. Vi värdesätter att du trivs och har roligt på jobbet, därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi tillämpar löpande urval i rekryteringen och välkomnar därför din ansökan redan idag! Vi planerar att hålla förstaintervjuer 22/6 och 23/6.


ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Förvaltning Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar. Verksamheten omfattar den offentligt drivna psykiatrin samt habiliteringen i hela Skåne med cirka 4 000 medarbetare. I uppdraget ingår bland annat vård, habilitering, rehabilitering, hälsoarbete och forskning. Inom psykiatrin finns fem akutmottagningar, barn- och ungdomspsykiatri, rättspsykiatri och vuxenpsykiatri. Inom habiliteringen finns barn- och ungdomshabilitering, vuxenhabilitering och syn-, hörsel- och dövverksamhet. Hjälpmedelsverksamheten består av fem mottagningar som finns representerade i Malmö, Lund, Kristianstad och Helsingborg samt område order/logistik med enheter i Malmö, Staffanstorp och Kristianstad. Välkommen!

http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-08-01 Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1127523".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Skåne (org.nr 232100-0255)

Arbetsplats
Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel

Kontakt
Rekryterare
Frida Roos
frida.roos@skane.se

Jobbnummer
6669867

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel: