Sortiment- och avtalsledare till Hjälpmedel Skåne i Malmö

Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne / Dietistjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla dietistjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne i Malmö, Staffanstorp, Lund, Eslöv, Helsingborg eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Är du en dietist eller sjuksköterska som ser möjligheter och som utmanas av att ta ett helhetsansvar för hjälpmedelsprodukter och driva utvecklingsprocesser? Då är kan du vara personen vi söker och vi hoppas att du tar chansen att bli en del av enheten för strategisk styrning!

Vår enhet bildades våren 2018 och har som uppgift att förvalta, följa upp, driva och utveckla Region Skånes hjälpmedelssortiment och de läkemedelsnära produkter som förskrivs till patienter. Som medarbetare hos oss har du stort inflytande över att bygga effektiva processer och rutiner. Genom tydliga och effektiva processer erbjuder vi Region Skånes patienter produkter och hjälpmedel av god kvalitet. Som ny kollega hos oss blir du del av ett team med elva personer som har ansvar för olika produktområden, regelverk, projektledning, finansiell uppföljning, digitalisering och metodutveckling. Dina kollegor tillhör olika yrkeskategorier såsom sjuksköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut, specialpedagog, controller och audionom vilket skapar en dynamisk grupp med olika kompetensområden.

Vi är en del av Hjälpmedel Skåne, som från och med 1 januari är en egen division inom Regionservice, med ansvar för samtliga hjälpmedelsområden som idag finansieras av Region Skåne. Här ingår hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära produkter.


Publiceringsdatum
2018-12-27

Arbetsuppgifter
Vill du jobba som sortiments- och avtalsledare på Hjälpmedel Skåne? Här får du chansen att få det strategiska ansvaret och utvecklingsmöjligheterna för nutrition och speciallivsmedel. Vi söker en driven och engagerad sortiment- och avtalsledare som har en yrkesbakgrund inom vården!

Hos oss får du möjlighet att använda din värdefulla yrkesbakgrund i en spännande tjänst. Då rollen som sortiment- och avtalsledare är relativt ny inom Hjälpmedel Skåne, får du även möjlighet att utveckla arbetet samt enhetens rutiner och processer tillsammans med vår enhetschef och kollegorna på enheten. Som vår nya sortiment- och avtalsledare kommer du att arbeta inom hjälpmedelsområdet nutrition och speciallivsmedel. Efterhand kommer du även att delta i arbetet inom andra hjälpmedelsområden som vi ansvarar för.

• I min roll som sortiments-och avtalsledare arbetar jag med bland annat upphandlingsarbetet, avtalsförvaltning, stödja förskrivningsprocessen och leda förbättringsarbetet inom mitt hjälpmedelsområde. Här är det högt i tak och jag trivs väldigt bra på enheten. Vi är ett fantastiskt gäng med mycket ambition, energi och hjärta, berättar sortiments- och avtalsledarna Anne Härle och Eric Donaldson.

Som sortiment- och avtalsledare ska du bland annat ha ett operativt och taktiskt helhetsansvar gällande sortimentet inom aktuellt hjälpmedelsområde och leda och driva upphandlingsarbetet inom aktuellt produktområde i samarbete med Koncerninköp. Du kommer ansvara för att säkerställa stödet för förskrivningsprocessen och support/logistik kring sortimentet för interna och externa aktörer och sammankalla sortimentsteam samt leda arbetet i teamet. Vidare ansvarar du för avtalsförvaltning gällande registervård, leverantörskontakter och avtalsuppföljning samt arrangera produktvisningar. Vi ser gärna att du arbetar för en sortimentsutveckling genom omvärldsbevakning, dialog med leverantörer samt leder förändrings/förbättringsarbetet inom aktuellt hjälpmedelsområde.

Resor i tjänsten förkommer, främst inom Skåne.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska eller dietist med behörighet att verka inom svensk sjukvård och som har flerårig erfarenhet av att arbeta med patienter med behov av hjälpmedel. Det är meriterande med kunskap och erfarenhet av produkter inom nutrition och speciallivsmedel. Vi ser gärna att du har arbetat som team- eller projektledare samt har drivit kvalitets-, förbättrings- och utvecklingsarbeten. Du har mycket goda och uppdaterade IT-kunskaper, bland annat i Officepaketet och framförallt i Excel.

Som sortiment- och avtalsledare har du ett helhetsansvar för ditt produktområde, men ibland behöver vi hjälpas åt och därför är det meriterande om du har erfarenhet inom ytterligare något eller några av våra hjälpmedelsområden. Utbildning inom inköp, ekonomi och juridik är meriterande för tjänsten, liksom kunskaper om offentlig upphandling samt praktisk erfarenhet av upphandlingsarbete. Då resor i tjänsten förekommer ser vi det även som önskvärt med giltigt B-körkort.

Språkkunskap i svenska lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Det kan också innebära godkänt betyg i svenska 3 alternativt godkänt betyg i svenska som andraspråk 3, eller godkänt resultat på kurs i svenska för utomnordiska studenter motsvarande 60 hp.

Vi tycker det är viktigt att du trivs och har roligt på jobbet och därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen tror vi att du är driven, målmedveten och analytisk. Som person är du lösningsorienterad med förmåga att förstå och sätta dig in i komplexa processer. Du är ansvarsfull och självständig i det dagliga arbetet och det är viktigt att du kan leda och arbeta i processer med både interna och externa deltagare. Du utmanas av att vara med och utveckla och påverka den fortsatta uppbyggnaden av enhetens arbete. Vidare är du mycket strukturerad i ditt arbete, stresstålig och tar gärna egna initiativ i arbetet. För att lyckas i rollen ser vi att du är kommunikativ i såväl tal som skrift och har en fallenhet för att skapa goda relationer och samarbeten.

Vi tillämpar löpande urval i rekryteringen, och vi välkomnar därför din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.

http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker 190304 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-10
Ange följande referens när du ansöker: A838131
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Olof Sandkull, Enhetschef olof.sandkull@skane.se 072-468 56 38

Företag
Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne

Adress
Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne
Västra Storgatan 12
29189 KRISTIANSTAD

Kontorsadress
Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD

Jobbnummer
4529455

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne: