Socialsekreterare till Stöd- och försörjningsenheten

Ludvika kommun / Administratörsjobb / Ludvika
2018-12-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till Stöd- och försörjningsenheten" (publicerad 2023-06-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika, Borlänge, Leksand eller i hela Sverige

En socialsekreterare går vidare till annan tjänst i kommunen - nu behöver vi tillsätta den tjänsten med dig!

Publiceringsdatum
2018-12-12

Arbetsuppgifter
Som socialsekreterare på stöd- och försörjningsenheten arbetar du med myndighetsutövning inom ekonomiskt bistånd och att medverka till förutsättningar för individens egen försörjning. Ditt uppdrag kräver samarbete och samverkan både inom sociala välfärdsområdet liksom med andra kommunala förvaltningar och myndigheter (ex Arbetsförmedlingen, Arbetsmarknadsenheten, Försäkringskassan, VBU och Landstinget). Motivationsarbete, samtal och coachning är en stor del av arbetet.

Enheten består i dag av 25 medarbetare och vi är uppdelade i två team: Arbetslinjen och Vägledningsteamet som arbetar mot olika målgrupper.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig med socionomutbildning och gärna med erfarenhet. Du har goda kunskaper om socialtjänstens lagstiftning - särskilt socialrätt och vi ser gärna att du tidigare arbetat med myndighetsutövning inom ekonomiskt bistånd. Vi söker dig som har förmåga att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra. Du är tydlig, prestigelös och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Vi ser gärna också att du har utbildning och erfarenhet av riskbedömningar, meriterande är även FREDA- och MI-utbildning. I arbetet på enheten möter du människor med skiftande behov och ställs inför frågor av olika karaktär. Som socialsekreterare behöver du ha bred kompetens, vara uppdaterad på aktuell lagstiftning och ha god kunskap om socialtjänstens service liksom om samhället i övrigt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

INFORMATION

Sociala välfärdsområdet är en del av Social- och utbildningsförvaltningen i Ludvika kommun. Vi har ca 100 medarbetare och är organiserade i fyra enheter: Utredningsenheten, Stöd och försörjning, Familjerätts- och familjehemsenheten samt Öppenvårdsenheten. Inom sociala välfärdsområdet arbetar både erfaren och nyutbildad personal och som nyanställd erbjuds du en individuellt anpassad strukturerad introduktion och får tillgång till två mentorer. Som anställd i Ludvika kommun har du tillgång till ett brett utbud av friskvårdsaktiviteter. Inom stöd- och försörjningsenheten arbetar idag 25 engagerade och kunniga medarbetare med handläggning av ekonomiskt bistånd, stöd till insatser som bereder väg till egen försörjning, utredning och stöd till våldsutsatta, budget- och skuldrådgivning, bostadssociala kontrakt, social praktik samt handläggning av dödsboanmälningar.

ANSTÄLLNING

Tjänsten är tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse.

Antal: 1

KONTAKTPERSONER

Anders Blomfeldt, enhetschef, 0240-868 72

Ylva Isaksson, enhetschef, 0240-868 87



FACKLIG KONTAKT

Akademikerförbundet SSR, 0240-86000

Vision, 0240-86000

ANSÖKAN

Sista dag att ansöka är 2019-01-07. Intervjuer kommer att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!



Inför rekryteringsarbetet har Ludvika kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ludvika kommun

Adress
Ludvika kommun
Biskopsvägen 10
77182 Ludvika
77182 Ludvika

Kontorsadress
Biskopsvägen 10
77182 Ludvika

Jobbnummer
4504989

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ludvika kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ludvika kommun: