Socialsekreterare med inriktning mot familjehem

Kungsörs kommun / Socialsekreterarjobb / Kungsör
2021-02-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare med inriktning mot familjehem" (publicerad 2021-06-14) ⬅️


Visa alla socialsekreterarjobb i Kungsör, Köping, Arboga, Hallstahammar, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungsörs kommun i Kungsör, Köping, Hallstahammar, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

Kungsör är en trevlig stad mitt i den expansiva mälardalsregionen som lockar företag, boende och besökare med hjälp av attraktiva boendeformer, ett företagsamt förhållningssätt och en kunglig historia. Här är det nära till fantastisk natur, Mälarens vatten och ett aktivt fritidsliv. Kungsörs kommun är en spännande arbetsplats som präglas av en dynamisk och modern organisation. Som medarbetare hos oss har du nära till kollegor, chefer och beslutsvägar vilket ger dig goda förutsättningar att samverka, påverka och utveckla.




Publiceringsdatum
2021-02-22

Beskrivning
Utredningsenheten, som är en del av Individ- och familjeomsorgen i Kungsörs kommun, erbjuder en högkompetent arbetsgrupp som arbetar med utredningar av barn och ungdomar, vuxna, rekrytering och utredning av familjehem, samt handläggning av familjerättsliga frågor.

Som socialsekreterare hos oss arbetar du med chefer, kollegor, öppenvården och administratörer som alltid finns nära till hands och hos oss är det ofta korta beslutsvägar.

Dina arbetsuppgifter
Som familjehemssekreterare har du ett tätt samarbete med utredande socialsekreterare och arbetar i nära samarbete med professionella aktörer runt barnets familj och nätverk. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att rekrytera, utreda, utbilda och vägleda familjehem. I tjänsten ingår i viss mån att tillsammans med familjerättssekreteraren genomföra samarbetssamtal, vara behjälplig med utredningar gällande vårdnad, umgänge och boende, adoptionsutredningar samt ibland handlägga enklare faderskapsärenden.

Kvalifikationer
För det här jobbet behöver du ha en socionomexamen samt erfarenhet av familjehemsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänstens barn- och ungdomsverksamhet, kunskap om BBIC, samt familjerättsarbete.

Vi söker dig som är flexibel och öppen för en tillvaro där du kan komma att behöva omprioritera arbetet utifrån växlande förutsättningar. Du trivs med att jobba i team med ett gemensamt ansvarstagande, samtidigt som du självständigt driver arbetet framåt. Vidare är du lyhörd i kontakten med andra och du har en naturlig förmåga att kunna sätta dig in i andras situation utan att förlora din professionella integritet. Givetvis är du engagerad och deltar aktivt i vårt utvecklingsarbete.

För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du uttrycka dig väl i både tal och skrift samt har god datorkunskap samt inneha körkort B.

Övrig information
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökanden.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 1 maj 2021 Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön. Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kungsörs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/8".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kungsörs kommun (org.nr 212000-2056)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Socialförvaltningen, Individ- och familjeomsorg, Utredningsenheten

Jobbnummer
5589115

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungsörs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungsörs kommun: