Socialförvaltningen söker en Nämndsekreterare

Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Vi erbjuder dig
En centralt belägen arbetsplats i Farsta med ett mycket trivsamt kontor, god gemenskap och blandade åldrar.

Flexibel arbetstid och goda friskvårdsmöjligheter.

Administrativa avdelningen består av följande enheter; ekonomi, personal, kommunikation, IT, juridik-, upphandling och föreningsstöd, lokal och kansli samt intern service. Därutöver ingår också två utförarverksamheter, boutredningsenheten och tillståndsenheten. Administrativa avdelningens uppdrag är att framförallt ge stöd och service till nämnd, ledning och chefer.

Du kommer ingå i Lokal- och kanslienheten som ansvarar för den övergripande administration och strategi avseende lokaler och kansli. Detta innefattar både lokalförsörjning och hyresadministration, arkiv- och registratur, nämndsekretariat och ärendehantering samt administrativt stöd till förvaltningsledningen. Enheten består av åtta medarbetare och vi söker nu en nämndsekreterare. Tjänsten är tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2017-11-24

Dina arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare arbetar du nära den politiska organisationen och har en nyckelroll i planeringen inför stadsdelsnämndens månatliga sammanträden. Du ansvarar för att samordna nämndens ärenden och administration vilket innebär att planera möten, skriva protokoll samt att hålla i processen att färdigställa tjänsteärenden till nämnden och sociala delegationen. Uppdraget innebär allt från juridiska frågor till formalia före, vid och efter sammanträdena. Du är även sekreterare i organisations- och föreningsutskottet som sammanträder fyra gånger per år samt individutskottet som ses vid behov. En viktig uppgift är att utveckla metoder för att säkerställa hög kvalitet i nämnd och råd.

Du är ensam i din roll men arbetar tillsammans med medarbetarna på enheten där ni utgör ett starkt team som ger professionellt administrativt stöd. Du kommer också fungera som rådgivare i frågor kring ärendehantering. I arbetet ingår även att genomföra utredningar, att skriva vissa beslutsunderlag till nämnden samt övriga arbetsuppgifter som faller under enhetens ansvarsområde.

Kvalifikationer
Vi vill att du som söker har:

- Lämplig högskoleutbildning gärna med förvaltningsrättslig eller samhällsvetenskaplig inriktning mot offentlig förvaltning
- Några års arbetslivserfarenhet, gärna av att arbeta i politisk styrd organisation
- Kännedom om relevant lagstiftning (kommunallagen, förvaltningslagen, lagen om offentlighet- och sekretess mm)
- Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska då du kommer arbeta med dokumentation

Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av att arbeta i webbasterat ärendehanteringssystem
- Erfarenhet av att hantera frågor rörande offentlighet och sekretess

Vid intervjun kommer vi lägga stort vikt vid följande kompetenser:
Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Arbetar bra med andra människor, lyssnar och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du är noggrann, planerar och prioriterar ditt arbetet på ett effektivt sätt. Behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker. Sätter upp och håller tidsramar. Samtidigt är du flexibel och kan anpassa ditt arbetssätt till ändrade omständigheter.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:
http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholmsstad/
https://www.linkedin.com/company/stockholms-stad

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-10
Ange följande referens när du ansöker: 2017/7874
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva-Lotta Elmér, Enhetschef 08-508 25 187
Linda Gustavsson, HR-konsult 08-508 11 740

Företag
Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen

Adress
Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen
Storforsplan 44
12347 Stockholm

Kontorsadress
Storforsplan 44

Jobbnummer
3821763

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen: