Skånemejerier Group söker en vikarierande Lönespecialist

Skånemejerier Försäljning AB / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skånemejerier Försäljning AB i Malmö, Kristianstad, Hjo, Skövde eller i hela Sverige

Som vikarierande Lönespecialist hos oss på Skånemejerier arbetar du framför allt löpande med löneproduktion och även med närliggande administration. Detta innebär rapportering både internt och externt, avstämningar och kontroller, rättelser, administration av ledigheter, schemahantering, förmåner och intyg. En viktig del av tjänsten är att via telefon och mail bistå medarbetare och chefer med stöd och support. Vår komplexa bolagsstruktur med 9 legala enheter och 4 olika kollektivavtal för såväl tjänstemän som arbetare ställer höga krav på precision och struktur i administrationen.

Skånemejerier är Sveriges näst största mejeriföretag och verksamheten består i huvudsak av produktion och försäljning av mejeriprodukter (färskvaror och ost) samt fruktdrycker. Vi har fyra anläggningar i södra Sverige, den största i Malmö, två i Kristianstad och en i Hjo. Sedan 2012 ingår Skånemejerier i franska Groupe Lactalis-koncernen, världens största mejerikoncern. Detta ger dig internationella kontaktytor samtidigt som du får arbeta med lokala frågor och processer.

Tjänsten är baserad vid Skånemejeriers huvudkontor i Malmö och du rapporterar till Compensation and Benefits Manager. Tjänsten är ett sommarvikariat med möjlighet till förlängning och tillsätts snarast, enligt överenskommelse.

Varför ska du jobba som lönespecialist hos oss?
Som lönespecialist ingår du i HR-teamet om 8 personer som prioriterar samarbete och utveckling högt. Vi skrattar gärna ihop och sätter ett högt värde i att leverera ett bra arbete, både inom den egna avdelningen och mot den övriga organisationen. Utbildning och erfarenhet Vi söker dig som har relevant utbildning med inriktning mot lön. Du behöver ha minst ett års dokumenterad erfarenhet av självständigt arbete inom löneadministration, gärna från ett större företag, outsourcingbolag alternativt ett shared service center inom lön. Du bör ha varit i en organisation där kundkontakter och support är en del av din vardag. Du har en vana av att tolka olika kollektivavtal och erfarenhet av att hantera både tjänstemanna- och kollektivlöner. Grundläggande kunskaper i arbetsrätt ser vi som ett måste. Meriterande är kunskaper i lönesystemet Agda PS samt även erfarenhet av Quinyx.

För att lyckas i rollen som Lönespecialist hos oss ser vi att du behöver vara;

• Sifferorienterad - du gillar att arbeta med siffror och har ett analytiskt förhållningssätt
• Noggrann och kvalitetsmedveten - för dig är slutprodukten av yttersta vikt, du lämnar inte ifrån dig något som du inte kan stå för och gör allt för att minimera risken för fel och misstag
• Strukturerad - du har en naturlig förmåga att prioritera uppgifter utifrån deadlines och är van att arbeta effektivt under tidvis högt tempo
• Flexibel, lösningsorienterad och kreativ - ibland uppkommer situationer som kräver att du behöver tänka utanför ramarna
• Serviceinriktad - i denna tjänst ingår många kontaktytor vilket kräver att du är tålmodig och har en god känsla för service
• Kommunikativ - du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska och engelska i såväl tal som i skrift
• Teamorienterad - då vi är ett tight team som jobbar nära organisationen behöver du kunna samarbeta väl i grupp men emellanåt även kunna fokusera enskilt

Våra värdeord
Skånemejeriers arbete grundar sig i ledorden engagemang, ambition och enkelhet. Vi strävar efter gemensamma och individuella prestationer som utvecklar både företaget och människor. Vi agerar som entreprenörer, är ansvarstagande och lojala och vi är tillgängliga, prestigelösa, öppna och pragmatiska.

Publiceringsdatum
2020-05-29

Så ansöker du
Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag, dock ej senare än 21 juni 2020.

Har du frågor om tjänsten, kontakt gärna Compensation and Benefit Manager, Joakim Heino, e-post: joakim.heino@skanemejerier.se

Kontakta Johanna Holmberg, HR Generalist, vid eventuella frågor om tjänsten. E-postadress: johanna.holmberg@skanemejerier.se alt. 040-619 30 18.

På Skånemejerier arbetar vi för en säker, god och drogfri arbetsmiljö. Slutkandidat till tjänsten kommer därför att bli ombedd att presentera ett utdrag ur belastningsregistret, genomföra ett drogtest samt i förekommande fall erbjudas hälsoundersökning på vår Företagshälsovård. Som en del i vårt förebyggande arbete så genomför vi även slumpvisa alkohol- och drogtester.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skånemejerier Försäljning AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skånemejerier Försäljning AB (org.nr 556120-5245), http://www.skanemejerier.se

Arbetsplats
Skånemejerier

Jobbnummer
5244396

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skånemejerier Försäljning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skånemejerier Försäljning AB: