Självständig orderadministratör till globalt företag

SW GBG / Kontorsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW GBG i Partille, Göteborg, Mölndal, Härryda, Kungälv eller i hela Sverige

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice, IT och Teknik, med placering i Göteborg, Stockholm och Malmö. SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook !

Har du tidigare administrativ erfarenhet och söker en varierande och utmanande tjänst? Är du lösningsorienterad, strukturerad och ansvarstagande? Vi söker dig som vill arbeta som orderadministratör till avdelningen för Supply Chain med placering i trevliga lokaler i Partille. Vår kund är ett globalt företag som jobbar med materialhantering inom lager och distribution.

Tjänstebeskrivning Du kommer i din tjänst som orderadministratör att arbeta med registrering av order, bokning av frakter och tullhantering. Du ansvarar för att göra avrop, hantera projektrelaterade inköpsorder, övervaka orderstatus och förväntad leverans. Vidare arbetade du med att förbereda och skicka inköpsorder för godkännande samt säkerställa att det finns kontrakt och orderbilagor. Övriga administrativa arbetsuppgifter kan komma att förekomma inom ditt område. I din tjänst arbetar du nära dina kollegor på order och inköpsavdelningen samt med lager.

Lämplig bakgrund Du har några års erfarenhet av administrativt arbete och har med fördel arbetat mot order och inköp sedan tidigare. Du har ett sinne för siffror och din goda ekonomiska förståelse kommer väl till användning vid hanteringen av priser, avtal och kontrakt. Då företaget är verksamma i en teknisk miljö är det en fördel om du har ett tekniskt intresse. Vidare har du god datorvana och känner dig trygg med att sätta dig in i nya system. Erfarenhet av SAP är önskvärt. Eftersom företaget är globalt förutsätter vi att du behärskar förutom svenska även engelska obehindrat i både tal och skrift.

Som person är du positiv, strukturerad och proaktiv. Du trivs i en självständig roll samtidigt som du tycker att teamet är viktigt för din trivsel på arbetet. Du är förtroendeingivande och ödmjuk och kommer gärna med förslag på lösningar. Har du dessutom ett positivt och flexibelt förhållningssätt och trivs i en tjänst med brett kontaktnät kan du vara rätt person! Övrig information Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Niclas Borenstein 031-333 54 83.

Konsult hos SW Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid flextid Löpande

Publiceringsdatum
2017-03-14

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Niclas Borenstein +46 313335483

Företag
SW GBG

Adress
SW GBG
Kungsgatan 48A
41115 GÖTEBORG

Kontorsadress
Kungsgatan 48A, Kungspassagen

Jobbnummer
3373814

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

                   

Prenumerera på jobb från SW GBG

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW GBG: