Självgående registrator sökes omgående till kund i Uppsala

Bemannia Kontor AB / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige

Har du en relevant utbildning för tjänsten samt erfarenhet av ärendehantering, registrering och allmänna handlingar? Då kan du vara den vi söker! Läs mer om tjänsten nedan och skicka din ansökan redan idag - start för uppdraget är omgående och rekrytering sker löpande.

Om uppdraget

Vår kund, som är verksam inom bostäder, söker nu en registrator till ett uppdrag via Bemannia. Start för uppdraget är omgående, och uppdraget pågår fram till slutet av augusti på heltid. Placeringsort: Uppsala.

Publiceringsdatum
2023-03-30

Arbetsuppgifter
Som registrator hos vår kund kommer ditt uppdrag att vara brett och händelserikt. Du arbetar både strategiskt och operativt i nära samarbete med verksamheten. Du får möjlighet att förvalta en stabil grund gällande arbetssätt och processer i bolagets ärendehantering och informationsförvaltning men även möjlighet att vidareutveckla processerna i ett ganska ungt kommunalt bolag.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Ärendehantering, registrering, arkivering och utlämnande av allmänna handlingar.

• Ta fram bolagsövergripande rutiner och riktlinjer inom dina ansvarsområden samt utbilda och ge stöd och råd till handläggare och chefer

• Kontakt med medborgare ingår som en naturlig del i arbetet och du fungerar som ett stöd för verksamheten i frågor som rör offentlighet och sekretess

I rollen ingår även att vara verksamhetens arkivsamordnare. Här ingår bland annat att ta fram styrdokument och att stödja och utbilda medarbetare i informationshantering. I rollen ingår det en hel del individuellt arbete, samtidigt får du möjligheten att ingå i ett nätverk för informationsförvaltning inom koncernen för att hitta stöd och erfarenhetsutbyte.

Din närmaste chef kommer att vara den administrativa chefen och du kommer att ingå i den administrativa avdelningen som i övrigt ansvarar för bland annat affärsplanering, uppföljning, redovisning och HR.

Kvalifikationer
Krav för tjänsten:

• Utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap, statskunskap, juridik eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.

• Erfarenhet av arbete med informationsförvaltning och har arbetat med till exempel ärendehantering, registrering, arkivering och utlämnande av allmän handling

• Du har god kännedom om dokumenthantering och vilka lagar som styr området

• Goda datakunskaper

• Du kan uttrycka dig tydligt och korrekt i tal och skrift på svenska och engelska

Meriterande för tjänsten:

• Examinerad registrator eller arkivarie samt har utbildning/kunskap inom GDPR

• Erfarenhet av dataskyddsreglerna vid behandling av personuppgifter.

• Kunskap i ärendehanteringssystemet Public 360.

Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv samt tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Vidare är du kommunikativ och du har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Vi ser även att du är pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Sist men inte minst söker vi dig som är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 889 2300.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Juuli Vainio
juuli.vainio@bemannia.se

Jobbnummer
7605502

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: